רשימת הישראלים ששוחררו משבי חמאס במסגרת הפעימה השלישית לעסקת החטופים כוללת את הילדה אביגיל עידן (4) מקיבוץ כפר עזה. כרמל עידן (75), סבה של אביגיל, אמר הערב (ראשון) במשדר המיוחד של ynet Live: "כל היום היינו בציפייה, עד שאנחנו לא רואים אותה - אנחנו סקפטיים".
ריאיון עם סבה של אביגיל

אביגיל היא בתו של צלם ynet רועי עידן, שנרצח על ידי מחבלי חמאס יחד עם אשתו סמדר בכפר עזה. שני ילדיהם הגדולים של בני הזוג, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו.
"המתווה הזה, שאנשים ישבו מול המסך לראות אם היקירים להם מופיעים ברשימה, זה היה כמו רולטה רוסית", אמר הסבא כרמל. "עד עכשיו היה רע, הטוב זה שנראה אותה. זה היה יותר גרוע מכל דבר - ההמתנה והציפייה ובסוף אין כלום. אשתי לא מתפקדת כבר יומיים".
4 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
אביגיל עידן
4 צפייה בגלריה
משפחת עידן
משפחת עידן
משפחת עידן
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
הוא הוסיף: "כשאני מגיע לעמליה ומיכאל אני מקדיש להם את הזמן, אני מנסה להוציא מהם חיוך ואני לא מצליח. אני רואה שיש להם עצב עמוק בעיניים. הבשורה היום היא טובה, היא מהולה בעצב. העצב שלנו כרוני, הוא לא יבריא אף פעם. הילדים יגדלו באושר ועושר, יהיה להם הכול, לא נחסוך מהם כלום. אנחנו רק רוצים שהם יבריאו נפשית, וזה יעשה לנו טוב. העיניים עכשיו על הנכדים".
עמית, דוד של אביגיל ואחיו של רועי, אמר: "לא חשבתי מה לומר לה. כלום. לא רציתי לתכנן שום דבר. אנחנו בקרוב נדע איך השעות הקרובות הולכות להיראות. אנחנו בדופק 200 קמ"ש. רק מחכים לראות אותה. אנחנו לא יודעים מה יהיה, ומתי מיכאל ועמליה יראו אותה. הם מאוד שמחו כששמעו שהיא תחזור הביתה. ברגע שהיא תעבור את המעבר אנחנו נהיה במקום אחר".
4 צפייה בגלריה
כרמל עידן ומשפחת עידן מחכים לאביגיל
כרמל עידן ומשפחת עידן מחכים לאביגיל
בני משפחת עידן מחכים לאביגיל. השמחה מהולה בעצב על הוריה שנרצחו
(צילום: תומר שונם הלוי)
4 צפייה בגלריה
כרמל עידן ומשפחת עידן מחכים לאביגיל
כרמל עידן ומשפחת עידן מחכים לאביגיל
כרמל עידן, סבה של אביגיל
(צילום: תומר שונם הלוי)

ביידן הזכיר כמה פעמים את אביגיל

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר מוקדם יותר היום כי ארה"ב "מקווה" שאביגיל תשוחרר היום משבי חמאס אחרי 51 ימים. "אנחנו חושבים שכבר עבר די זמן", אמר סאליבן ל-NBC. "יש לנו תחושה מי ישוחרר, אבל אני פשוט לא בעמדה לאשר את זה, כי אנחנו רוצים לוודא שהשחרור ייצא לפועל".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס כבר כמה פעמים מאז תחילת המלחמה לאביגיל שמחזיקה באזרחות אמריקנית. בסוף השבוע הוא הביע תקווה שעשרות חטופים יחזרו לישראל בימים הקרובים, והדגיש כי אינו שוכח את אלו שנותרו בינתיים בשבי. "אנחנו ממשיכים במאמצינו, ולא נפסיק עד שנחזיר אותם", אמר ביידן, וציין במיוחד את אביגיל הקטנה.