פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, יצא בריאיון לאולפן ynet נגד מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ואמר כי "רוב האנשים שמשתעלים ויש להם נזלת – אין להם אומיקרון. אין להם קורונה. הם צריכים להיבדק ואם הם שליליים שימשיכו את החיים שלהם. אנחנו באובססיה". אתמול אמר פרופ' אש לאולפן ynet כי אם אדם יוצא שלילי בבדיקת אנטיגן, אך אינו חש בטוב, עדיף שיישאר בבית.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
גמזו. "בתי החולים? יהיה בסדר, אנחנו נדע להתמודד עם כל הכמויות"
(צילום: מוטי קמחי)
"הגל הזה, הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לעשות בו זה להמשיך את החיים", אמר פרופ' גמזו. "בתי החולים? יהיה בסדר, אנחנו נדע לטפל, אנחנו נדע להתמודד עם כל הכמויות. קופות החולים יש להן גם את החוסן שלהן. מערכת הבריאות תטפל, תספוג ותיתן את התגובה ואת הטיפול הראוי ביותר, אל תדאגו מזה. אנחנו יודעים לעשות את העבודה. עשינו את זה בגל ראשון, שני, שלישי ורביעי. אנחנו כן צריכים מהאזרחים להתחסן".
מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הוסיף כי "אני מבקש מהממשלה להתאים את כל ההנחיות לגל המיוחד הזה, וזה אומר כמו שהם עשו – קיצור זמן ההחלמה לשבעה ימים, אולי אפילו אפשר בהמשך לחמישה ימים ולהסתכל על הגל הזה כגל שהאתגר הגדול ביותר שלו הוא לא ליצור סגר בפועל, לא ליצור מצב של חרדה מוגזמת אצל הציבור".

אתה מסכים שצריך לסגור את בתי הספר? "אני ממש לא מסכים עם האמירה הזאת ולא מסכים עם אמירות אחרות של הגבלה במסחר, של הגבלה בתנועה, של הגבלה בהתקהלויות, ממש לא. ישראל צריכה להמשיך לחיות לצד המגפה הזאת, לנהל אותה נכון, חכם, מדויק, בדיקות, חיסונים, היערכות בתי החולים וקופות החולים, אבל לתת לאזרחים לנשום, לחיות, להתפרנס, להתחנך, חיי תרבות, חיי חברה, תנועה, הכול צריך להתקיים. להפסיק להפחיד את הציבור".
פרופ' גמזו מתח ביקורת גם על ההנחיה, שכבר השתנתה, ומנעה ממי שמתחת לגיל 60 ולא נמצא בקבוצת סיכון לעשות בדיקת PCR. "אם יש תורים, אז בוא נטפל בתפעול של תחנות הבדיקה ולא נפסיק את הבדיקה. הבדיקה בקורונה היא חשובה, גם באומיקרון – היא חשובה. זה תהליך הטיפול במחלה", הוא אמר. "ההחלטה לשלוח אנשים לעשות בדיקות אנטיגן בבית – אצל אנשים אחראיים כן, אצל אנשים שלא – לכו להיבדק בתחנות האנטיגן, גם אם יש תור, בואו נפתח יותר מפעילים של תחנות האנטיגן, בוא נשפר יותר את מערך הבדיקות שלנו".
2 צפייה בגלריה
עומס במתחם בדיקות בראשון לציון
עומס במתחם בדיקות בראשון לציון
"אם יש תורים, בוא נטפל בתפעול ולא נפסיק את הבדיקה". מתחם בדיקות בראשון לציון
(צילום: אביגיל עוזי)
אתה בעד לקצר את הבידודים לצוותי הרפואה? "אני בעד לקצר להם את הבידודים כמו לכל אזרחי מדינת ישראל. לא שאיש צוות מאומת יטפל, הוא יטפל לאחר חמישה ימי החלמה, אולי שבעה ימי החלמה, זה בסדר, גם בארה"ב הגדירו חמישה ימים, זה גם כן בסדר, אבל לא מיידית. לא לבטל לחלוטין את ימי ההחלמה לאדם מאומת גם אם הוא איש צוות רפואי.
"אני בעד ההתחסנות, גם של הילדים, גם של בני 60 ומעלה, אולי אפילו להרחיב את המספר הזה לבני 50 פלוס, זו הדך שלנו להילחם במגפה, ואני בטוח שהדבר העיקרי שהממשלה הזאת צריכה לעשות זה לתת לציבור את הביטחון, את האמון, את העוצמה ולא להשליך אותו לחרדות הללו ולא להבהיל במספרים ובכל מיני אמירות. תנו גם למערכת לחזור לעצמה, כולל מערכת החינוך. אני רוצה ילדים במערכות שמתאימות את עצמם, את הוראות הבידוד, את הוראות ההחלמה. זה האתגר של הגל הזה, הפעלת המערכת האזרחית".
אתה נגד הזום לגמרי? יש המון ילדים לא מחוסנים. "גם את ההגדרות של הבידוד צריך לקצר, צריך להיות גמיש כדי להמשיך את החיים. כל ההגבלות, כולל תו ירוק פה ותו סגול שם, פחות עובדים בעידן הזה. אנחנו רואים את זה בכל העולם, אז צריך להתאים כאשר האתגר העיקרי והיעד העיקרי הוא המשך החיים הנורמליים, ולא כל הזמן עיסוק אובססיבי במספרים ובנבואות ובתחזיות".