טייס בחברת אל על הודה בהתנהגות לא הולמת לאחר שנחשד בהטרדה מינית של דיילת לפני ובמהלך טיסה מבנגקוק לתל אביב, הושעה - אך לא יפוטר.
באל על מסרבים לומר בשלב זה לכמה זמן הושעה הטייס "מטעמים של צנעת הפרט", אך מדגישים כי מדובר ב"פרק זמן ממושך". בנוסף צוין כי הופעלו נגד הטייס גם "סנקציות נוספות".
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על טיסה אילוס
מטוס אל על טיסה אילוס
מטוס אל על. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המקרה אירע בחודשים האחרונים. אנשים שנכחו בטיסה סיפרו ל-ynet כי הדיילת שהוטרדה מינית הייתה נסערת במהלכה, וניכר שעברה חוויה קשה. "היא הייתה עם דמעות, וסירבה להיות איתו באיזשהו קשר", אמרו.
הדיילת, שחזרה מאז לעבוד כרגיל, הגישה את התלונה נגד הטייס - שדרגתו קצין ראשון - להנהלת החברה, שטיפלה במקרה וערכה בירור שבמהלכו נמצאה התלונה כמוצדקת. למרות זאת, התקבלה החלטה שלא להדיחו.
בהמשך לפרסום בחדשות 13, מאל על נמסר כי "החברה מגלה אפס סובלנות כלפי אירועים של הטרדה מינית ומתייחסת אליהם במלוא החומרה. מבלי להתייחס לגוף הדברים, המקרה נבחן על-ידי החברה בשיתוף גורמים חיצוניים, וטופל בנחישות בהתאם להוראות הדין. נמשיך לפעול בעזרת כל הכלים העומדים לרשותנו, על מנת להבטיח לכלל עובדינו סביבת עבודה בטוחה ומוגנת".
עורך דינו של הטייס, עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, מסר כי "בדיון המשמעתי הוחלט כי עקב התנהגותו הבלתי הולמת של הטייס הוא יקבל עונש. לא הוחלט בדיון כי הטייס הטריד מינית כלל. כל אמירה אחרת מטעה את הציבור".