שני תושבי הכפר מייסר נעצרו בימים האחרונים בחשד שפרצו בחודש שעבר לבית בכפר והציתו גבר כבן 50 כדי לרצוח אותו. כך נודע ל-ynet. האיש מאושפז מאז במצב אנוש עם כוויות בכל חלקי גופו כשהוא מורדם ומונשם.
תחילה חשדו שהשריפה אירעה כתוצאה מתאונה, אך במהלך החקירה הסמויה בתחנת המשטרה של באקה אל-גרבייה עלה החשד שמדובר בהצתה מכוונת והממצאים חיזקו את החשד לניסיון רצח.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
בעקבות הממצאים מהזירה נעצרו קרובי המשפחה מוחמד אבו עביד (22) וענן אבו עוביד (36), ששמרו על שתיקה בחקירה. במשטרה מייחסים לשניים ניסיון רצח, הצתה במטרה לפגוע באדם והיזק לרכוש במזיד.
היום (ראשון) הובאו השניים לבית משפט השלום בחדרה לדיון בהארכת מעצרם. נציג המשטרה אמר כי מדובר בתיק רגיש מאוד שהחקירה בעניינו נמצאת בראשיתה. "לפי אופן הביצוע של העבירה יש פה משהו שנראה מאוד אכזרי. השניים נמלטו לאחר ההצתה מבית הקורבן", אמר השוטר שהדגיש כי "אנחנו רק בתחילת הדרך".
מנגד, הסנגורים של מוחמד טענו כי אין לו עבר פלילי וכי הוא ימשיך לשמור על שתיקה. "לא ברור אילו ראיות יש למשטרה ועל מה מבוסס החשד", טענו עורכי הדין שביקשו לשחרר את את אבו עוביד ממעצר.
השופט אהוד קפלן קבע כי מעיון בתיק החקירה עולה חשד סביר - ובעוצמה גבוהה מאוד - שבן ה-22 אכן ביצע את העבירות המיוחסות לו. "בתיק נאספו כבר ראיות של ממש המסבכות עד מאוד את החשוד", אמר השופט. "החשד מתחזק לנוכח השמירה על זכות השתיקה". קפלן החליט להאריך את מעצרם של השניים בתשעה ימים.