איש העסקים הרוסי יבגני פריגוז'ין הודה היום (ב') בהתערבות בבחירות בארה"ב, ואמר כי בכוונתו להמשיך לעשות זאת בעתיד. הצהרתו של פריגוז'ין, שמקורב לוולדימיר פוטין, מגיעה יום לפני בחירות האמצע בארה"ב - שבהן צפויה המפלגה הדמוקרטית של ג'ו ביידן לאבד את הרוב בקונגרס.
לפי רויטרס זו הפעם הראשונה שבה בכיר רוסי שמואשם על-ידי ארה"ב בהתערבות בבחירות מודה באשמה. "אנחנו התערבנו, מתערבים ונמשיך להתערב. בצורה זהירה, מחושבת ומדויקת ובדרך שלנו, כפי שאנחנו יודעים לעשות", אמר פריגוז'ין בתשובה לכלי תקשורת ששאל על התערבות בבחירות בארה"ב. הצהרתו של פריגוז'ין פורסמה על-ידי חברת הקייטרינג שהקים, "קונקורד".
2 צפייה בגלריה
פוטין ופריגוז'ין
פוטין ופריגוז'ין
פוטין ופריגוז'ין
(צילום: AP)
אחרי קריסת ברית המועצות הפך פריגוז'ין לאיש עסקים ולמסעדן מצליח בסנט פטרבורג. חברת הקייטרינג "קונקורד" עבדה עם הקרמלין, וכך קיבל פריגוז'ין את הכינוי "השף של פוטין". מאז הפך פריגוז'ין להרבה יותר משף: בנוסף למעורבותו בשלטון הוא מבעלי החברה הצבאית הפרטית "וגנר", שמגייסת שכירי חרב ושולחת אותם לקרבות בסוריה, באפריקה וגם באוקראינה.
"השף של פוטין" הואשם על-ידי ארה"ב בהתערבות בבחירות 2016. הוא נענש בסנקציות על-ידי ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי. לפי הממשל האמריקני פריגוז'ין מימן את "מפעל הטרולים" של הקרמלין, שהפיץ פייק ניוז כדי לעזור לדונלד טראמפ לנצח את הילרי קלינטון ולהיבחר לנשיא. החשד הוא ש"מפעל הטרולים" הרוסי מנסה להתערב גם במערכות בחירות במדינות אחרות במערב.
בחודש יולי הציעה מחלקת המדינה האמריקנית פרס של עד 10 מיליון דולר תמורת מידע על חלקו של איש העסקים הרוסי בהתערבות בבחירות בארה"ב.
פריגוז'ין בן ה-61 שמר על פרופיל נמוך עד המלחמה באוקראינה, ובחודשים האחרונים משמיע את קולו על מהלכי המלחמה ומותח ביקורת על הגנרלים הרוסים.