בית המשפט המחוזי בנצרת נעתר לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" להתיר לפרסום את כל החלקים החסויים בהכרעת הדין החוזר של רומן זדורוב. עוד נענה בית המשפט לבקשה להתיר לפרסום את מרבית העדויות של אולה קרבצ'נקו ואדיר חבני שהיו חסויות עד כה ונשמעו בדלתיים סגורות, ובהן "מספר עובדות שאכן מטרידות ומחייבות בדיקה נוספת".
3 צפייה בגלריה
זדורוב לאחר הזיכוי בביתו בקצרין
זדורוב לאחר הזיכוי בביתו בקצרין
זדורוב לאחר הזיכוי בביתו בקצרין
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו, אדיר חבני
אולה קרבצ'נקו, אדיר חבני
בית המשפט התיר לפרסם את מרבית העדויות שלהם. קרבצ'נקו וחבני
אב בית הדין, סגן הנשיאה השופט אשר קולה, קיבל את טענות ynet ו"ידיעות אחרונות" באשר לעניין הציבורי הרב שיש בהכרעת הדין המלאה ובעדויות בפרשת הרצח המזעזע שטלטל את הציבור בישראל. השופט קולה אימץ את ההנמקות באשר לכך שלנוכח ראיונות רבים שנתנו חבני, ובמיוחד קרבצ'נקו, לתקשורת על מרבית העובדות בפרשה - אין עוד טעם להותיר את היקפו של איסור הפרסום באשר לעדויות ולהכרעת הדין, ויש לאסור פרסום חלקים בפרוטוקול שרחוקים מליבת המחלוקות בתיק, הנוגעים לעניינים אישיים מובהקים שבין קרבצ'נקו לחבני ופוגעים בפרטיותם של אחרים בלבד.
עוד נתן בית המשפט המחוזי בנצרת משקל לטענותיו של עו"ד ירום הלוי, בא כוחו של זדורוב, שלפיהן במיוחד לאור פרסומים שנעשו על ידי קרבצ'נקו לאחר הכרעת הדין על מה שאירע בדיון בבית המשפט, מקופחת זכותו של הציבור, שנחשף רק באופן חלקי לעובדות.
3 צפייה בגלריה
תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
בסוף חודש מרץ זיכו שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה, אחרי שהורשע שלוש פעמים. זדורוב זוכה בדעת רוב של שני שופטים מול אחת. ההכרעה ניתנה כמעט שנתיים אחרי שבית המשפט העליון קבע שצריך לקיים משפט חוזר, ויותר מ-16 שנה אחרי הרצח.
ראש הרכב השופטים, השופט קולה, הקריא את הכרעת הדין ואמר כי קיים "חשש מהותי שהודאת זדורוב הייתה הודאת שווא". הוא מתח ביקורת קשה על הפרקליטות. "המאשימה כשלה ולא הוכיחה מעל לכל ספק סביר שהודאתו תואמת לממצאי הזירה. לא מדובר בסדיסט ולא מי שנתון להתקפות זעם בלתי נשלטות".

לאחר זיכויו אמר זדורוב כי "האמת בסוף יצאה לאור. קיוויתי שזה מה שיקרה. לא ישנתי בלילה. אף אחד לא ישן". בהמשך הוא אמר לקהל בקול נרגש ביציאה מאולם בית המשפט כי "האמת ניצחה. אני מאושר. אמרתי לאילנה ראדה מהרגע הראשון שלא הרגתי את הבת שלה".
בשעות אחר הצהריים באותו יום, לאחר שהגיע לביתו בקצרין, יצא זדורוב עם אשתו אולגה ושני ילדיהם לסיבוב רגלי בשכונה, ראשון כאדם חופשי. "זו פעם ראשונה שיצאתי עם המשפחה לטייל, תנו לי להיות לבד איתם", אמר זדורוב לכלי התקשורת ולשכנים סקרנים. זדורוב נראה מאושר, וכמה דקות לאחר מכן שבו בני המשפחה לבית הורי אשתו מחויכים. "היה טוב מאוד, טוב מאוד", סיכם זדורוב את תחושותיו כאדם חופשי.