אחרי ששרת התחבורה מרב מיכאלי הורתה אתמול לחברת נת"ע, שבונה את הרכבת הקלה בגוש דן, לבחון את הפעלת הרכבת גם בימי שבת ולמסור לה את המשמעויות התקציביות והחוזיות, חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס תקף אותה הבוקר (חמישי) בריאיון באולפן ynet, ואמר כי "מדובר בספינים שלא ניתן ליישם".
"מיכאלי זורקת ספינים לא ישימים בעליל, זה מה שאחוז החסימה עושה לאנשים", אמר בוסו. "קודם כל שמיכאלי תתחיל לטפל בתחבורה ציבורית בימי חול. שתראה מה קורה באוטובוסים, במסופים, בשדה התעופה, ברכבות ובפקקים במדינת ישראל. אבל מה שמעניין אותה זה רק תחבורה ציבורית בשבת. הרפורמה שלה בתחבורה הציבורית פגעה בפריפריה, אבל הרי צריכים לממן את מדינת תל אביב. בכל מקרה גם היא יודעת שזה לא יהיה. זה לא ישים, זה שטויות".
2 צפייה בגלריה
  "שתדאג קודם למצב התחבורה הציבורית בימי חול". מיכאלי והרכבת הקלה
  "שתדאג קודם למצב התחבורה הציבורית בימי חול". מיכאלי והרכבת הקלה
"שתדאג קודם למצב התחבורה הציבורית בימי חול". מיכאלי והרכבת הקלה
(צילום: אבי חי, נדב אבס)
"מדינת ישראל היא מדינה יהודית, צריך לשמור על הסטטוס קוו", המשיך בוסו. "זה לא רק העניין של הנוסעים הפרטיים בתחבורה הציבורית, יש מעגלים נוספים, למשל נהגים שצריכים לחלל שבת ומרכזי מסחר שצריך לקחת בחשבון במעטפת של הדבר הזה".
- היום גם אוטובוסים נוסעים בשבת. "אבל זה מרצונם של האנשים, זה לא משהו ציבורי. ללא ספק מדובר בספין פוליטי שנועד לעלות מעל לאחוז החסימה".
- ליברמן אומר שהגוש שלכם לא יעבור את ה-59 מנדטים. "אז הוא אומר. הוא גם אומר ששרים בתקופה הזו מתנהלים פוליטית והוא צודק בזה, כי זה מה ששרת התחבורה עושה כרגע".
- יכול להיות שאתם בש"ס מהמרים שוב על הסוס הלא נכון, נתניהו? "ברוב הסקרים אנחנו מגיעים כרגע ל-60 מנדטים לפחות. צריך לשאול את לפיד וגנץ - אם הם לא יגיעו ל-60 בלי הרשימה המשותפת, האם הם יבטלו את החרם שלהם על כל גוש הימין ונתניהו? השותפות שלנו עם הליכוד ונתניהו היא שותפת אידאולוגית, ערכית ונכונה. אנחנו רואים את הסגנון של מיכאלי וליברמן, מה לנו עם כל האנשים האלה? לא יהיו לנו הסכמות עם מי שלא רואה את מדינת ישראל כמדינה יהודית לפני שהיא דמוקרטית".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"עולי ברית המועצות הם הראשונים שבהם פגע כשר האוצר". ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- אתם רוצים לבטל את זכות העלייה לישראל כמו שאומר ליברמן? "ליברמן מחפש בייס חדש בכל בחירות. לפי הסקרים עולי ברית המועצות זנחו אותו כי בהם הוא פגע כשר האוצר. כשהשר לשעבר אריה דרעי נתן 750 מיליון שקל של תלושי מזון כביטחון תזונתי - אמרו שזה פוליטי. בבת ים למשל 80% ממקבלי המזון זה עולים מברית המועצות, הראשונים שנפגעו זה הם. לכן כשהבייס הפוליטי שלו הלך, שאותו הוא אמור לייצג, הוא עכשיו מחפש בייס פוליטי אחר של שונאי דת ויהדות. אף אחד לא יכפה עלינו אורח חיים, וזה הוכח.
"בניגוד למה שליברמן אומר, אנחנו כן נגיע ל-61. תסתכלו על יוקר המחיה, לאנשים קשה לגמור את החודש. הוא מדבר על פירות וירקות, גם בזה לא היה שינוי, כמו גם בעוד עשרה דברים אחרים. אנשים קורסים, והוא פשוט מנותק. צריך לתת את העודפים שיש לאזרחים. גם בקורונה צעקו ואמרו שהשר דרעי מחלק כספים בחינם, אבל נתנו לאנשים לצוף מעל פני המים. כשאנחנו היינו בשלטון יוקר המחיה לא היה כמו שהוא עכשיו. צריך לתת לכל אזרחי ישראל, לא רק למי שנמצא ומרוויח בינוני ומעלה".