3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
רכבו של ההרוג ליד המושב דקל שבאשכול
(צילום: וברות מד"א)
שלושה הרוגים בכבישים - תוך פחות משעה: רוכב אופנוע כבן 40 נהרג אמש (חמישי) מפגיעת מכונית בכביש 1, סמוך למחלף קיבוץ גלויות. כחצי שעה אחר כך, נהרג גבר כבן 40 שהתהפך עם רכבו סמוך למושב דקל שבחבל אשכול. דקות ספורות לאחר מכן נהרג ילד בן 12, שנפגע מרכב בבאר שבע.
הדיווח על התאונה במעורבות רוכב האופנוע בכביש 1 התקבל בשעה 20:51 במוקד 101 של מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו ברוכב שסבל מחבלה רב מערכתית, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום לאחר שביצעו בו פעולות החייאה. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרמדיק מד"א עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום במד"א מונזר אבו קאסם סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".
התאונה ליד מושב דקל שבחבל אשכול התרחשה בכביש 2211. הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 21:23. חובשים ופרמדיקים של הארגון קבעו את מותו של הנהג, כבן 40, במקום. חובש רפואת חירום במד"א זהר חוברה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בצד הכביש ואת הנהג שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
בבאר שבע נפצע אמש אנושות ילד בן 12 מפגיעת רכב ברחוב אצ"ל פינת חשמונאים. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה בעיר תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. חובש רפואת חירום במד"א רון-אל ישראלי סיפר: "הילד שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. מיד ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אתמול נהרג רוכב אופנוע בשנות ה-30 לחייו שנפגע ממשאית בכביש 4, סמוך למחלף אשדוד. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה. הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 08:50. צוותים של הארגון הגיעו לזירה ולאחר פעולות החייאה ברוכב האופנוע נאלצו לקבוע את מותו.
אתמול בבוקר התהפך גם ג'יפ צבאי מדגם "דוד" בצפון הארץ - סמוך למוצב ציפורן שבגבול עם לבנון, ליד מושב מרגליות. בתאונה נפצעו חמישה לוחמים - בהם אחד שמצבו הוגדר בינוני. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 228 בני אדם, 26 יותר מהיום הזה בשנה שעברה. חודש יולי הסתיים עם 34 הרוגים. רוכב האופנוע שנהרג אמש, יחד עם זה שנהרג אתמול בצהריים, העלו את מניין רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה ל-49 - תשעה יותר מבאותו יום בשנה שעברה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, עורך הדין יניב יעקב, מסר: "אני משתתף בצערן של המשפחות השכולות. מדינת ישראל הפקירה את הרוכבים, ואנחנו רואים את העלייה החדה במותם בתאונות דרכים בשנים האחרונות. לדאבון ליבנו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין לא אישרה את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שתוביל לצמצום ההרוגים בשיעור של 50% בשנים הבאות, ותוכל למנוע גם את היפגעותם הגבוהה של רוכבי האופנועים והקטנועים. אסור לנו לקבל את הנתונים הקשים באדישות כאילו מדובר בגזירת גורל".
פורסם לראשונה: 21:32, 03.08.23