מסמכים מסווגים מימיו של ג'ו ביידן כסגן נשיא ארה"ב התגלו בחודש נובמבר, ימים ספורים לפני בחירות אמצע הכהונה, במשרד פרטי ששימש את ביידן בוושינגטון. מי שגילו את המסמכים הם עורכי הדין של ביידן, שהעבירו את המסמכים לארכיון הלאומי בארה"ב.
לפי "CBS ניוז" אנשי הארכיון הלאומי הודיעו על כך למשרד המשפטים האמריקני. שר המשפטים מריק גרלנד הורה לפתוח בחקירה ולבחון את המסמכים. גם ה-FBI חוקר את הפרשה.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת העיתונאים
ביידן. טראמפ תקף: "מתי ה-FBI יפשוט על הבתים שלו?"
(צילום: EPA)
לפי הדיווחים בארה"ב, קרוב ל-10 מסמכים מסווגים נמצאו במשרד הפרטי של ביידן ב"מרכז פן ביידן לדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים" בוושינגטון הבירה. עורכי הדין הפרטיים של ביידן גילו את המסמכים ב-2 בנובמבר. המסמכים היו בארון נעול, ונמצאו כשאנשיו של ביידן פינו את המשרד.
ביידן היה סגנו של ברק אובמה בבית הלבן בין 2009 ל-2017. המשרד ב"מרכז פן ביידן" שימש את ביידן מאמצע שנת 2017 עד תחילת הקמפיין לנשיאות ב-2020. בתגובה לדיווח של "CBS ניוז" אמר ריצ'רד סאובר, היועץ המיוחד של הבית הלבן, כי הבית הלבן מיהר לדווח על כך לארכיון הלאומי, ולמחרת המסמכים המסווגים מכהונת ביידן כסגן נשיא הועברו לארכיון - בהתאם לחוק בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
ביידן והנשיא לשעבר אובמה
ביידן והנשיא לשעבר אובמה
ביידן והנשיא לשעבר אובמה
(צילום: AFP)
משרד המשפטים ממשיך לחקור בימים אלה את פרשת המסמכים הסודיים שנמצאו באחוזה בפלורידה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. באוגוסט פשטו סוכני FBI על האחוזה ומצאו יותר מ-100 מסמכים מסווגים שהיו אמורים לעבור לארכיון הלאומי אחרי שטראמפ עזב את הבית הלבן.
בתגובה לדיווח על המסמכים שנמצאו במשרד של ביידן אמר טראמפ: "מתי ה-FBI יפשוט על הבתים הרבים של ג'ו ביידן, ואולי אפילו על הבית הלבן?" המסמכים האלה בהחלט לא היו בלתי מסווגים".