3 צפייה בגלריה
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס Tus Airways. הראשונה שתמריא בנתב"ג ותנחת בדוחא
(צילום: אלעד ויינשטיין)
מנתב"ג לדוחא, לראשונה בהיסטוריה: מחר (ראשון) בבוקר תמריא לראשונה מנמל התעופה בלוד טיסה ישירה לבירת קטאר. על המטוס של חברת Tus Airways יהיו 180 ישראלים נרגשים בדרכם למונדיאל.
אדם אחר שנשמע נרגש מאוד - עוד לפני ההמראה - הוא מנכ"ל חברת התעופה, אחמד עלי. "אנחנו גאים לקחת חלק ביום ההיסטורי הזה, ברגע שבו לראשונה יטוס מטוס מישראל לדוחא. אפשר לומר שזו שבירת מחסום", אמר.
עלי (38), אנגלי ממוצא מצרי, הפך למנכ"ל החברה הקפריסאית-אירופית במאי השנה. הוא אמנם לא יוכל להגיע לנתב"ג, אבל בריאיון בלעדי ל-ynet הוא חשף את הלחץ שבו היה נתון בחודשים האחרונים לקראת הטיסה מישראל לנמל התעופה הבינלאומי חמד בדוחא.
3 צפייה בגלריה
הטרמינל החדש בנמל התעופה הבינלאומי חמד
הטרמינל החדש בנמל התעופה הבינלאומי חמד
הטרמינל החדש בנמל התעופה הבינלאומי חמד בדוחא
(צילום: EPA)
"הקשר שלנו עם ישראל והנוסעים הישראלים חשוב לנו מאוד", אמר מנכ"ל החברה שמטיסה אלפי ישראלים ליעדים שונים באירופה מאז 2016. "השבוע נתחיל לעזור לחובבי הכדורגל הישראלי להגיע למונדיאל בזמן קצר, בטיסה ישירה של שלוש שעות וחצי. כמובן שהכנו לנוסעים של מחר טיסה באווירת מונדיאל וכל אחד מהם יקבל ערכה מיוחדת הקשורה לאירוע עם תאריך הטיסה מוטבע בחלק מהמתנות".
הדרך לרגע ההיסטורי הזה הייתה רבת פיתולים. עד ליום שישי שעבר לא התקבלו כל האישורים לטיסה ישירה בין המדינות, ובתחילה הייתה אמורה החברה לקיים את הטיסות לקטאר דרך לימסול. "עד עכשיו תוכננו לנו שש טיסות לא ישירות עד סוף המונדיאל ואני מאמין שעכשיו נוסיף עוד טיסות. כבר ביקשנו מרשות שדות התעופה שלוש טיסות נוספות כי הביקוש עלה. אין ספק שהטיסות הישירות הציתו את הביקוש להן, אני רואים את זה בהזמנות בימים האחרונים. פתאום אנשים מבינים שזו טיסה קצרה של שלוש שעות ומתרגשים מהאפשרות".
3 צפייה בגלריה
אחמד עליי, מנכ״ל טוס אייר
אחמד עליי, מנכ״ל טוס אייר
המנכ"ל אחמד עלי
ל-ynet נודע כי עד לאחרונה הקטארים ביקשו מהחברה שגם התגים על המזוודות של הישראלים שיטוסו עימם למונדיאל ישונו בנחיתת הביניים בקפריסין, אבל השינוי לטיסות ישירות הוביל כמובן לביטול יוזמה זו.
המנכ"ל עלי שחזר את המהלך שהוביל לטיסות הישירות: "בהתחלה המחשבה הייתה להטיס את הישראלים דרך קפריסין, אבל לפני כמה חודשים התחלנו לחשוב על טיסה ישירה ופנינו במקביל לפיפ"א ולמשרדי החוץ, וזה התחיל לתפוס תאוצה בשבועיים האחרונים. בסוף השבוע שעבר הסכימו בישראל ואז קיבלנו אישור בקטאר ותוך 48 שעות נעשתה היסטוריה כזו שאולי משקפת את השינויים הגיאופוליטיים שקורים בעולם. כל מי שקשור לחברה הראה שספורט יכול לבנות גשרים, ואולי פתחנו מעט את הדלת להזדמנויות חדשות".
האווירה אמנם חגיגית, אבל גם עלי מודע לכך שההיבט המרכזי הוא ביטחוני: "הביטחון הוא הדבר הכי חשוב עבורנו. עשינו הכנות לוגיסטיות מיוחדות בעזרת כל הגורמים, ואני לא חושב שהישראלים צריכים לחשוש מהסוגיה הזו אלא לטוס וליהנות מכדורגל".