מערכת יירוט הטילים מבוססת הלייזר, "מגן אור", נפרסה במהלך המלחמה הנוכחית לראשונה מאז שהחל פיתוחה, כך חשף הבוקר (שבת), יו"ר רפאל והשר לשעבר יובל שטייניץ באירוע "שבתרבות" בבאר שבע.
עם זאת, שטייניץ הבהיר כי למרות שהמערכת נפרסה לראשונה, לא נעשה בה שימוש בפועל ליירוט טילים. על פי הצפי המערכת תהיה מבצעית רק בעוד שנה וחצי - שנתיים.

1 צפייה בגלריה
מערכת מגן אור בתצוגה לקראת ביקורו של ביידן
מערכת מגן אור בתצוגה לקראת ביקורו של ביידן
מערכת מגן אור
(צילום: משרד הביטחון)
"פרסנו את 'מגן אור' מול עזה לראשונה בהיסטוריה", סיפר שטייניץ, "לא השתמשנו בה ליירוט, אבל בעצם הפריסה עשינו קפיצת מדרגה בפיתוח היישומי וביכולת לשלב ולהכניס את המערכת לפעולה".
למרות ההתקדמות בתחום הכיסוי ההגנתי, שטייניץ לא נשמע רגוע במיוחד לגבי אפשרות של התמודדות עם ירי מסיבי מלבנון, במקרה של מלחמה מול חיזבאללה: "אני לא אוהב לפזר אשליות, הכיסוי אף פעם לא מושלם. מלחמה בצפון היא אירוע קשה. המערכות הקיימות כיפת ברזל וקלע דוד נותנות לנו הגנה טובה. לא אכנס לשאלה כמה היא טובה, אבל סך הכול כמו שראינו מול עזה יש לנו הגנה טובה. עם זאת, כוח האש של חיזבאללה גדול מכוח האש של חמאס. גם אם יש לנו הגנה והתקפה טובות, זה רחוק מלהיות מושלם". 
שטייניץ ציין גם כי מלבד "מגן אור", רפאל הכניסה לשימוש במהלך המלחמה אמצעי לחימה חדשים רבים המסייעים כעת לכוחות ברצועת עזה: "תוך כדי המלחמה פיתחנו גרסאות חדשות והכנסנו לפעולה אמצעים שעלו בפיתוח שעכשיו נמצאים בשימוש יומיומי בעזה. אני לא יכול לתת דוגמאות ספציפיות. אבל בין השאר סנסורים, אמצעי מודיעין ותצפיות מאוד משוכללים שהיו בפיתוח ומסייעים לכוחות בשטח שעה שעה ודקה דקה. ישנם גם כל מיני אמצעים מול מנהרות".
יירוט באמצעות לייזר הוא תחום שהולך ומתקדם בעולמות פיתוח הנשק. בבריטניה למשל נעשו לאחרונה ניסויים במערכת "אש הדרקון" הנהנית מדיוק יוצא דופן - ויכולה לפגוע במטבע הנמצא במרחק חצי קילומטר ממנה. בניגוד לכיפת ברזל למשל הנחשבת למערכת שעלות תפעולה גבוה במיוחד, הבריטיים טוענים כי עלות ירייה ב"אש הדרקון" עומדת על 12 דולר בלבד.