סופת השלגים שכיסתה את צפון רמת הגולן בלבן הגיעה אמש (ד') אל צפת והרי הגליל. פתיתים ירדו גם על הרי גוש עציון ובחברון. שלג מעורב בגשם ירד במספר שכונות בירושלים, שמאות מתושביה דיווחו על ניתוקים ממושכים של אספקת החשמל וחוסר מענה במוקד 103.
בחברת החשמל הסבירו כי הסיבה לשיבושים טמונה בקור העז לצד צריכת החשמל הגבוהה שגרמה לעומסים על הרשת בכמה שכונות. "צוותי חברת החשמל, בכוחות מתוגברים, נמצאים בשטח, עושים כל שניתן על מנת לתקן את הנזקים ולהחזיר חשמל לתושבים", נמסר מהחברה. "החברה מתנצלת על אי הנוחות, במיוחד במזג אוויר קיצוני, ועושה, כאמור, כל שניתן כדי לספק חשמל אמין וזמין לתושבי הבירה".
בכל הנוגע ללימודים ביישובים שבהם ירד שלג ביממה האחרונה, בצפון רמת הגולן לא ייפתחו בתי הספר, בזמן שבבירה הלימודים יחלו בשעה 9:00. בצפת הודיעה העירייה כי הלימודים יתקיימו היום כסדרם. בשאר היישובים שבהם ירד שלג לא נמסר על שינויים במערכת החינוך. בתוך כך, באתר החרמון מסרו כי מסלולי הסקי ייפתחו לראשונה העונה ביום שישי.
7 צפייה בגלריה
שלג בקדיתא
שלג בקדיתא
שלג בקדיתא
(צילום: טל שחר)
7 צפייה בגלריה
שלג בבית ג'ן
שלג בבית ג'ן
שלג בבית ג'אן
(צילום: מג'די ח'טיב)
7 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: קובי קואנקס)
מזג האוויר החורפי כיסה ביממה האחרונה את צפון רמת הגולן בשלג, שהגיע גם אל צפת והרי הגליל. בכל שכונות צפת נצפו שלגים, ובבית ג'אן דיווחו על כ-10 ס"מ של שלג שהצטברו בנקודה הגבוהה ביותר של הכפר.
"אני קורא לתושבים להישאר בבתים", אמר ראש העיר צפת שוקי אוחנה. יו"ר המועצה המקומית בית ג'אן ראדי נג'ם סיפר: "אני עוד לא יודע אם ייערם שלג וכמה, מקווים לקום לבוקר לבן".
7 צפייה בגלריה
שלג בבית ג'ן
שלג בבית ג'ן
שלג בבית ג'אן
7 צפייה בגלריה
שלג בגבעות שילה שבבנימין
שלג בגבעות שילה שבבנימין
שלג בבנימין
(צילום: אגף הבטחון-מועצת בנימין)
בינתיים, אזרחים רבים שהגיעו לצפון רמת הגולן כדי ליהנות מהשלג נתקעו עם רכבם, חלקם גם עם ילדים קטנים. "ההבנה כי הלילה ירדו כמויות שלג גדולות והשלג יגיע גם לאזורים הנמוכים יותר בגולן, ומעל הכל בשל הטמפרטורות הנמוכות והקרח שייווצר על הכבישים, דורשת מאתנו משנה זהירות", אמר ראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח.
בתי הספר בצפון רמת הגולן, כאמור, לא ייפתחו היום בשל מזג האוויר. גני הילדים בצפון הרמה יפעלו במסגרות יישוביות על בסיס כוח אדם מקומי ועבור ילדי המקום בלבד. בתחבורה הציבורית בגולן יחולו שינויים.
7 צפייה בגלריה
שלג במג'דל שמס
שלג במג'דל שמס
שלג במג'דל שמס. מחר אין לימודים בצפון רמת הגולן
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
שלג בבוקעתא שבצפון
שלג בבוקעתא שבצפון
שלג בבוקעתא שבצפון. אנשים שיצאו למרות האזהרות נתקעו
בעקבות הטמפרטורות הנמוכות והשלג המשטרה סגרה לתנועה את כביש 999 לצפון מצומת שיאון, כביש 98 מצומת הבשן לצפון, כביש 91 מקדמת צבי לצפון, וכביש 959 מצומת גונן לצומת וואסט בשני הכיוונים. גם כביש 60 נסגר בין צומת העוקפים לצומת גוש עציון.
אתר החרמון הודיע כי מסלולי הסקי בהר ייפתחו לציבור הגולשים החל מיום שישי הקרוב, זאת לאחר שאמש נמדדו במפלס התחתון כ-50 ס"מ של שלג.
סופת השלגים הגיעה גם אל חברון וגוש עציון. במספר שכונות בירושלים ירד שלג מעורב בגשם.

שיא של כל הזמנים בצריכת החשמל, שיבושים ביישובי הנגב

חברת החשמל הודיעה כי אמש נשבר שיא של כל הזמנים בצריכת החשמל בחורף, והוא עמד על 14,735 מגה וואט. השיא הקודם היה בחורף 2020.
לפי החברה, מאתמול בשעות הבוקר תוקנו מאות פגיעות ברשת החשמל כתוצאה מפגעי מזג האוויר, ובמספר יישובים ערביים נרשמו תקלות חוזרות ונשנות על רקע עומסים כתוצאה מחיבורים לא מוכרים. במקרים רבים הוזעקו הצוותים שוב לטפל באותן נקודות ואירועים, שעות ספורות לאחר שתקנו את התקלה במקום.
תושבים בנגב התלוננו כי הם סובלים מהפסקות חשמל שלא מטופלות על ידי החברה. ראש מועצת תל שבע, עומאר אבו-רקייק, פנה לשרת האנרגיה קארין אלהרר בתחילת השבוע והתלונן כי פניות של תושבים רבים לחברת החשמל נענים בשלילה בטענה כי אין אישור מהמשטרה להיכנס ליישובים.
בחברת החשמל הבהירו כי הם אינם מסרבים להיכנס לאף יישוב. "המגבלות דרשו רק קבלת אישור משטרתי לכניסה ליישוב, ולא נתקלנו בשום סירוב", אמרו בחברה. במשטרה הכחישו את הטענות שלפיהן מנעו כניסה לטפל בתקלות חשמל ביישובים בדואים בנגב: "מדובר במידע כוזב וללא כל ביסוס".
אורן הלמן, סמנכ"ל שירות ורגולציה בחברת החשמל, הוסיף: "אירוע מזג האוויר הנוכחי מחזק את עמדת חברת החשמל שלפיה יש להסדיר את החיבורים הלא מוכרים לרשת, וכך לצמצם משאבים עצומים שמופנים לטיפול במקומות שבהם לא באמת ניתן למנוע את הנזקים הבאים. גם לקוחות שמחוברים באופן מוסדר לחשמל באזורים הללו מרגישים את השיבושים כשנגרמים באותם אזורים נזקים לרשת החשמל".
פורסם לראשונה: 20:44, 19.01.22