הרשויות בבייג'ינג הסירו היום (ה') שלטים בגנות המשטר הקומוניסטי שנתלו על גשר בעיר. מדובר במחאה נדירה נגד השלטון, יומיים לפני פתיחת קונגרס המפלגה הקומוניסטית שנערך פעם בחמש שנים.
בשלטים הופיעו קריאות להדחת הנשיא שי ג'ינפינג ולסיום הגבלות הקורונה המחמירות של סין – שדוגלת במדיניות "0 הדבקה". בתמונות ובסרטונים מרובע האידיין בבירה הסינית נראה עשן מיתמר מעל הגשר.
3 צפייה בגלריה
 שי ג'ינפינג נשיא סין
 שי ג'ינפינג נשיא סין
נשיא סין שי ג'ינפינג. מנהיג את המדינה מ-2013
(צילום: רויטרס)
הרשויות בבייג'ינג נמצאות בכוננות גבוהה לקראת הקונגרס ה-20 של מפלגת השלטון הקומוניסטית שייערך בעיר, שם אמור שי ג'ינפינג להבטיח כהונה נוספת, שלישית במספר, כנשיא.
שני שלטים נתלו ברובע האידיין, שבו נמצאות כמה אוניברסיטאות יוקרתיות. "תנו לנו לפתוח בשביתה בבתי הספר ובעבודה ולהדיח את הבוגד הדיקטטור שי ג'ינפינג", נכתב באחד השלטים שנתלו על הגשר. בשעות הערב הייתה נוכחות משטרתית מוגברת באזור הגשר בבייג'ינג.
3 צפייה בגלריה
שלטי מחאה נגד נשיא סין שי ג'ינפינג ב בייג'ינג
שלטי מחאה נגד נשיא סין שי ג'ינפינג ב בייג'ינג
שלטי המחאה על הגשר בבייג'ינג
הפגנות בסין הן דבר נדיר – ואזכור שמו של הנשיא שי הוא דבר נדיר אף יותר. כדי לא לעבור על חוקי הצנזורה הקשים במדינה משתמשים התושבים שרוצים למחות נגד הנשיא בדרכים יצירתיות, כדי להימנע מאזכור שמו המפורש של המנהיג.
"אנחנו לא רוצים בדיקות קורונה, אנחנו רוצים לאכול. אנחנו לא רוצים סגרים, אנחנו רוצים להיות חופשיים", נכתב בשלט השני בגשר. סינים רבים מתוסכלים מהגבלות הקורונה שחלות במדינה, ומההחלטה של הרשויות להטיל סגרים גם באזורים שבהם התגלו רק נדבקים בודדים בנגיף.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה המוניות בייג'ינג סין
בדיקות קורונה המוניות בייג'ינג סין
תור לבדיקות קורונה בבייג'ינג. "לא רוצים בדיקות", נכתב באחד משלטי המחאה
(צילום: GettyImages )
ברשתות החברתיות בסין התנהלו דיונים על המחאה - אך המשטר הקומוניסטי מיהר לצנזר אותם. חלק מהגולשים הצליחו בכל זאת להביע את תמיכתם במעשה. "היה אדם אמיץ היום בבייג'ינג", כתב אחד הגולשים.
גולשים באפליקציה WeChat שיתפו את השיר "גשר סיטונג" שעליו נתלו השלטים, שיר שלא היה מוכר לקהל הרחב. עד שעות הערב הסירה סין את השיר מאפליקציות המוזיקה שפועלות במדינה.