3 צפייה בגלריה
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
מקווים להגיע לפתרון מול הממשלה החדשה. קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
עם סיומה של מערכת הבחירות ולקראת הקמת הממשלה החדשה, ועד עובדי משרד החוץ מעדכן כי החל בסדרה של פעולות לפתרון המשבר במשרד, לאחר כשנה של עיצומים. הוועד מעוניין בהבטחת הסכם שכר ראוי לעובדים שיוביל להפסקת העיצומים לאלתר וחזרה לעבודה מלאה. ח"כ יריב לוין (הליכוד), שמרכז את המשא ומתן הקואליציוני, קיבל תקציר מנהלים המפרט את הנושאים העיקריים הדורשים טיפול דחוף לצורך פתרון סכסוך העבודה.
לאחר כשנה של עיצומים מתמשכים במשרד החוץ, בעקבות התעלמותו של ראש הממשלה ושר החוץ היוצא יאיר לפיד, מתברר כי עובדי משרד החוץ שוקדים על פתרון למשבר לאור חילופי התפקידים הצפויים במשרד.
ועד עובדי משרד החוץ עדכן את העובדים בהודעה מיוחדת, כי החל בסדרה של פעולות "על מנת להשיג הסכם שכר ראוי שישים סוף לפגיעה הקשה והמתמשכת בעובדי משרד החוץ וישיב את היכולת של הדיפלומטיה הישראלית לפעול אל מול האתגרים הרבים העומדים לפתחה". המשמעות אם הדברים יסתייעו ויימצא פתרון: הפסקת העיצומים לאלתר וחזרה לעבודה מלאה.
3 צפייה בגלריה
משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ בירושלים
שנה של עיצומים. משרד החוץ בירושלים
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
ח"כ לוין
(צילום: מוטי קמחי)
על פי העדכון לעובדים, אנשי ועד משרד החוץ העבירו לח"כ לוין, שכאמור מרכז את המשא ומתן הקואליציוני, תקציר מנהלים המפרט את הנושאים העיקריים שנדרשים כדי להגיע להסכם שכר.
לדברי אנשי הוועד, בשנה האחרונה הושמעה באוזניהם שוב ושוב הטענה כי הקושי להגיע להסכם נעוץ בכך שצורכי העובדים ותנאי העסקתם לא נלקחו בחשבון בשלב המשא ומתן הקואליציוני. בעקבות זאת, הועבר המידע הנדרש לח"כ לוין על מנת שיוכל להעביר את הדברים הן אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו והן למועמדים לכהן בתפקיד השר הממונה על המשרד, כך שניתן יהיה להגיע לסיכומים נדרשים במסגרת המשא ומתן ותקציב המדינה ל-2023.
בוועד העובדים הוסיפו בהודעה: "אנו נמשיך ונפעל במטרה להביא בפני מקבלי ההחלטות את מרב המידע אשר יאפשר סיכום מהיר וטוב, ויבטיח את חזרת משרד החוץ לעבודה מלאה ותקינה לאורך זמן, ומתן אפשרות לעובדינו להתרכז במשימות הלאומיות הדורשות את טיפולנו. בתוך כך אנו קוראים להנהלת המשרד לחזור להידברות עם ועד העובדים, לשלב ידיים ולשתף עימנו פעולה בתהליך זה".