הרשויות המקומיות ישבתו ביום ראשון הקרוב ויפגינו מול משרד ראש הממשלה, אך הלימודים יתקיימו כרגיל: השלטון המקומי הודיע היום (שישי) כי ישבית את שירותי העיריות במחאה על שורת נושאים שלא נפתרו במסגרת תקציב המדינה שאושר בממשלה בצהריים.
2 צפייה בגלריה
משאיות זבל בקריית הממשלה ב-2017. ביום ראשון - שוב
משאיות זבל בקריית הממשלה ב-2017. ביום ראשון - שוב
משאיות זבל בקריית הממשלה ב-2017. ביום ראשון - שוב
(צילום: גיל יוחנן)
במסגרת השביתה לא יפונה זבל, לא יינתנו שירותי קבלת קהל, לא יינתנו דוחות במסגרת הפיקוח העירוני והעיריות עצמן ייסגרו. לפי התוכנית של השלטון המקומי, בשעה 10:30 ביום ראשון תתקיים מחאת ענק של כל ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה - שם יוצבו משאיות זבל ואוטובוסים, ויוקם אוהל מחאה.
בשלטון המקומי אמרו היום כי "אנו רואים הישג משמעותי בחלק מהנושאים שקיבלו ביטוי בתקציב המדינה כמו הסכם הסייעות והשארת קרן הניקיון במשרד הגנת הסביבה, אך לצד זה ישנם עדיין שורת נושאים שלא נפתרו כמו הסכם השכר למורי העל יסודי, התייקרויות ההסעות לחינוך המיוחד, תקצוב חיזוק מבנים מסוכנים לרעידות אדמה, תכניות חומש לחברה הערבית ולמגזר הדרוזי והצ'רקסי ומענקי איזון ופיתוח, שבהם התוספת הכספית היא מינורית אם בכלל".
בשלטון המקומי הבהירו כי הם מצפים ממשרד הפנים להעביר סמכויות לרשויות המקומיות, ש"הוכיחו שהן השלטון היציב במדינה", כלשונם. בצהריים הודיע משרד הפנים כי תקציבו יעמוד על יותר מ-10 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. לפי התוכנית, יותר משישה וחצי מיליארד שקל יוקצו על פני שנתיים במסגרת מענק האיזון עבור רשויות הזכאיות למענק, וכמיליארד שקל יועברו למענקים לפיתוח הרשויות בשנתיים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
דורשים תוספת של 30% למורים. רן ארז
(צילום: נדב אבס)
עוד נמסר כי המשרד יקצה תקציב עבור תמרוץ דיור לרשויות המקומיות בסכום של מאות מיליוני שקלים על פני שנתיים, שמטרתו להגדיל את היצע הדיור. מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ אמר כי "ההישג התקציבי הוא בשורה משמעותית עבור השלטון המקומי במדינת ישראל ויסייע למשרד הפנים להעצים את הרשויות המקומיות בכלל ואת הרשויות בפריפריה בפרט".
סוגיית שכר המורים בבתי הספר העל-יסודיים, שלא נפתרה כלשון השלטון המקומי, הביאה את ארגון המורים להודיע היום על עיצומים החל מיום ראשון. הארגון דורש תוספת של 30% בשכר למורי החינוך העל-יסודי, והודיע כי במסגרת העיצומים המורים לא יקיימו פעילות עם תלמידים מחוץ לכותלי בית הספר, צעדים שיבואו לידי ביטוי באי מתן ציונים, אי יציאה לטיולים ומסעות ועוד. מועצת התלמידים הארצית אמרה כי התלמידים מסרבים להיות בני ערובה של המורים.
גם אתמול שבת השלטון המקומי, אבל השביתה כללה גם את אי-הפעלת מוסדות החינוך ברוב הרשויות בארץ - למעט החינוך המיוחד. לצד השבתת מוסדות החינוך – גנים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים – גם משרדי העיריות והמועצות שהצטרפו לשביתה נסגרו, ולא הייתה בהם קבלת קהל או מענה טלפוני. גם שירותי הניקיון לא פעלו, וכך גם הפיקוח שאחראי על מתן דוחות.