שוטרי מג"ב המוצבים באזור שער שכם בירושלים סיכלו אתמול (שני) פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה לאחר שהבחינו בחשוד, תושב ג'בל מוכבר (15) שעורר את חשדם, שבתיקו נמצא סכין. הוא הודה בחקירה שהתכוון לבצע פיגוע דקירה, ובית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
בתיעוד נראה הנער החשוד מגיע לשער שכם עם תיק על גבו, סמוך לעמדת שוטרי מג"ב המוצבים באזור, שם נראה מעניק נדבה לאדם נכה שהיה בסמוך. כשהשוטרים הבחינו בנער שעורר את חשדם הם קראו לו להגיע אליהם, אך הוא החל במנוסה, תוך כדי שהוא משליך את תיקו. כוחות משטרת מרחב דוד במחוז ירושלים, בסיוע תצפיתני מרכז השליטה של המרחב, ביצעו מרדף וסריקות מהירות אחר החשוד.
בתוך זמן קצר הוא נעצר על-ידי השוטרים בשער הברזל, בסמוך לכניסה להר הבית. במקביל, שוטרים איתרו בחנות הסמוכה למקום את התיק שהשליך, שבתוכו מצאו סכין. החשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, שם עלה החשד כי התכוון לבצע פיגוע דקירה. בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו עד ליום חמישי.
2 צפייה בגלריה
סיכול פיגוע על ידי שוטרי מחוז ירושלים
סיכול פיגוע על ידי שוטרי מחוז ירושלים
החשוד עוצר ליד נכה, סמוך לעמדת מג"ב בכניסה לשער שכם
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
סיכול פיגוע על ידי שוטרי מחוז ירושלים
סיכול פיגוע על ידי שוטרי מחוז ירושלים
נקרא לעבר השוטרים בעמדה, רגע לפני הבריחה לתוך השער
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר כי "זוהי דוגמא נוספת לנחישות שוטרי מחוז ירושלים במאבק המתמשך בטרור. ערנות של שוטרים, חתירה למגע ושילוב של אמצעים טכנולוגיים - הם שהובילו למעצר החשוד, שאחרי זה התברר בחקירתו כי תכנן לבצע פיגוע".
משטרת ירושלים מתמודדת השבוע עם שורת אירועים מורכבים בעיר, שהחלו שלשום עם מצעד הדגלים לרגל יום ירושלים, שבו השתתפו יותר מ-70 אלף איש. במהלך היום עלה מספר שיא של 2,600 יהודים להר הבית, פרצו עימותים בין יהודים לערבים במספר מוקדים, שבראשם בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק). במהלך אותו היום השוטרים עיכבו יותר מ-60 חשודים במעורבות בהפרות סדר, יידויי אבנים, תקיפת שוטרים ואירועי אלימות שהתרחשו בהר הבית, באזור העיר העתיקה ובמזרח ירושלים.