תיעוד הדריסה בחניון בהרצליה

המשטרה סגרה תיק נגד נהג רכב שדרס הולכת רגל בנימוק של "חוסר ראיות", על אף שהדריסה שהתרחשה לפני כשנה תועדה במצלמות אבטחה של חניון בהרצליה. הולכת הרגל, שמתגוררת בבניין שלו שייך החניון, נפלה כתוצאה מהדריסה, קיבלה מכה בראשה ואובחנה עם שבר ברגל. בנה טוען כעת לחקירה רשלנית של המשטרה ודורש לפתוח את התיק.


2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד גולן תיק נסגר עורכי דין פגיעה רכב מכונית
עו"ד דוד גולן תיק נסגר עורכי דין פגיעה רכב מכונית
רגע לפני הדריסה
2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד גולן תיק נסגר עורכי דין פגיעה רכב מכונית
עו"ד דוד גולן תיק נסגר עורכי דין פגיעה רכב מכונית
הדריסה בחניון
לפני עשרה ימים עורך דינה של הולכת הרגל, דוד גולן, הגיש ערר לפרקליט המדינה נגד סגירת התיק. "הראיות מהסרטון זועקות להרשעה", טען. הנהגת, למרבה ההפתעה, לא נחקרה תחילה באזהרה - וחוקרי המשטרה גבו ממנה הודעה בלבד, תחת הכותרת "הודעה על תאונת דרכים עם נזק בלבד". במשטרה טענה הנהגת כי "הולכת הרגל הגיעה לפני הרכב שלי ונפלה, ייתכן שנבהלה. לא פגעתי בה".
עשרה ימים אחרי התאונה, הולכת הרגל הגיעה מגובסת עד הברך למשטרה. בפיה היה סיפור אחר לגמרי, והוא היה מגובה בסרטון ממצלמת האבטחה של הבניין, שבנה הצליח להשיג. במצב זה, עם שתי עדויות סותרות וסרטון אחד "מרשיע", לכאורה, החקירה עברה למשטרת התנועה ביפו. חלפו מאז כמה חודשים, ורק ביולי האחרון בוחני התנועה של המשטרה התפנו לתיק.
הנהגת הוזמנה שוב למשטרה, אלא שהפעם נחקרה תחת אזהרה ונאמר לה שהיא חשודה בפגיעה וגרמת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש ואי מתן זכות להולכת רגל. כעת גרסת הנהגת השתנתה - אבל היא עדיין נזהרה בלשונה. "נסעתי במהירות נמוכה, ראיתי אישה ובלמתי", אמרה. "כשבלמתי היא נפלה. לא ראיתי שפגעתי בה".
עו"ד דוד גולןעו"ד דוד גולן
אחרי שבוחן התנועה עימת אותה עם הסרטון שתיעד את התקרית, הנהגת הודתה: "אני מקבלת את זה שפגעתי". לאחר סיום החקירה, במשך כמה חודשים הבן התקשר למשטרה לברר מה עלה בגורל התיק, אבל אף אחד לא ענה לו. לפני כעשרה ימים התברר לו שהתיק עבר לארכיון המשטרה הוא סגור ואף אחד לא עדכן אותו.
ממשטרת ישראל נמסר: "כלל החומר נבדק לעומקו בידי בוחן תנועה והמלצתו בתיק אומצה על-ידי קצין בוחנים. בני המשפחה עודכנו בדבר ממצאיה ועל הדרך להגשת ערעור על ההחלטה".