אחרי כמעט תשע שעות הצליחו שוטרי המחוז הצפוני לחלץ זוג נופשים שנפלו מאופנוע ים והיו בסכנת טביעה. צפו בתיעוד מהחילוץ הדרמטי בראש הכתבה.
"אתמול, סמוך לשעה 19:30 בערב, התקבלה הודעה במוקד 100 של המחוז שזוג צעירים יצאו עם אופנוע ים לפני כשעתיים לא חזרו", שחזר מפקד השיטור הימי בכינרת רפ"ק וליד עותמאן. "הם יצאו באזור חוף בורה-בורה בצפון הכינרת. מרגע קבלת ההודעה שני צוותים החלו לסרוק את השטח ע"פ הכוונת המודיע, שהוא חבר שלהם שנמצא בחופש".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי החילוץ
תיעוד מרגעי החילוץ
מתוך תיעוד רגעי החילוץ
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי החילוץ
תיעוד מרגעי החילוץ
"זה כנראה הם. תאשר שאתה רואה". תיעוד מרגעי החילוץ
(צילום: דוברות המשטרה)
"בגלל הקירבה לחשיכה התחלנו בסריקות על-פי כיווני היסחפות. לאחר 45 דקות אותר אופנוע הים ללא אנשים, זה מאוד מלחיץ, ומתחילים לעבוד לפי תורת הפעילות. סימנו את מיקום אופנוע הים והתחלנו בסריקות אחרי האנשים בהתאם לכיוון ההיסחפות של האופנוע. היו רוחות מערביות חזקות, ואז המשמעות שהאנשים נמצאים יותר מערבה ממיקום האופנוע", הסביר רפ"ק עותמאן.
לחיפושים הוקפצו עוד שני צוותים של שיטור הימי והתחילו לסרוק את השטח. במקביל הוזנק מסוק משטרתי שסייע בסריקות. "אחרי כחמש שעות של חיפושים, אחרי חצות, לאחר זיכוי רוב שטח החיפושים, זיהה המסוק שתי דמויות בתוך המים שמנופפות לסיוע. בעקבות הזיהוי האווירי אנחנו התקדמנו לשם. שניהם היו צמודים האחד לשנייה. למזלם הייתה להם חליפת הצלה שהצילה אותם. הם סיפרו שהם הקפידו להחזיק האחד את השנייה וככה היו צמודים לאורך כל השעות. אם לא היינו מגיעים אליהם מוקדם מספיק הם היו עלולים לקפוא במים או להידרס על ידי כלי שיט אחרים. רק בזכות התושיה שלנו זה נגמר כשהם מחולצים ללא פגע. הם טופלו על ידי חובש היחידה ולא נזקקו לטיפול נוסף. הם היו ממש מאושרים שהגענו", סיכם הקצין.