שר הפנים של טורקיה דיווח היום (ד') שגופותיהם של 12 מהגרים שקפאו למוות התגלו בגבול עם יוון. השר, סולימאן סוילו, מאשים את משמר הגבול היווני בגירוש של המהגרים לצד השני של הגבול – כשהם יחפים וללא בגדים חמים. הוא פרסם בטוויטר תמונות מטושטשות של כמה מהמהגרים.
לפי סוילו 12 המהגרים שנמצאו מתים היו חלק מקבוצה של 22 בני אדם. לדבריו משמר הגבול של יוון הורה למהגרים להוריד את הנעליים ואת הבגדים. הוא לא ציין מאיזו מדינה הגיעו המהגרים לטורקיה.
השר הטורקי אמר שגופות המהגרים נמצאו בקרבת מעבר הגבול איפסאלה. סוילו הוסיף שמשמר הגבול היווני פועל ב"בריונות" כלפי המהגרים, אך במקביל מגלה אהדה לגורמים שלטענת טורקיה אחראים לניסיון ההפיכה הכושל ב-2016 - ולאחר מכן ברחו מטורקיה ליוון. בנוסף תקף שר הפנים הטורקי את האיחוד האירופי, וכינה אותו "חסר ישע, חלש ולא-אנושי".

אנקרה מאשימה לעיתים את אתונה בגירוש מהגרים שמסתננים אליה בחזרה לטורקיה, ובהטבעת סירות של מהגרים בלב ים. יוון מכחישה את ההאשמות האלה. שר ההגירה היווני, נוטיס מיטראחי, אמר שדבריו של סוילו הם "תעמולה שקרית" וכי טורקיה צריכה להגביר את המאמצים כדי לדאוג כך שהמהגרים בשטחה לא יסתננו ליוון. "המהגרים האלה מעולם לא הגיעו לגבול", אמר בתגובה שר ההגירה של יוון. "כל רמיזה שכך היה, או שהם גורשו בחזרה לטורקיה, היא שטות מוחלטת".
יוון היא אחד היעדים המועדפים על מהגרים ופליטים שמגיעים מאפריקה ומהמזרח התיכון, ומעוניינים להתיישב באיחוד האירופי. במרץ 2016, אחרי משבר המהגרים שפקד את היבשת, האיחוד האירופי הגיע עם טורקיה להסכם במטרה לבלום את גל ההגירה. לפי הסיכום אנקרה תקלוט המוני פליטים סורים, ותקבל בתמורה מיליארדי אירו מאירופה. בטורקיה שוהים כיום כ-4 מיליון פליטים סורים, בנוסף ל-300,000 אפגנים. טורקיה הודיעה שהיא לא מוכנה לקלוט עוד מהגרים.
אנקרה מאמינה שהאיחוד האירופי לא עושה מספיק כדי לתמוך בטורקיה, ולעזור לה לשאת בנטל. דבריו של סוילו נגד האיחוד האירופי ויוון מדגישים את התחושות האלה.