ג'מאל שיבלי, הילד בן העשר שנפצע אתמול (יום ו') באורח בינוני מירי תועה בכפר עין מאהל שבגליל התחתון, סיפר על הרגע שבו נפגע. "אני וכל האחים שלי שמענו את הירי, לא חשבתי שזה יפגע בי", אמר שיבלי, שעדיין לא מעכל את המקרה. רוב הזמן הוא בוכה ומתקשה לדבר.
"זה היה מאוד מפחיד, אני עדיין חושש לחיי, אני לא רוצה שיפגעו בי שוב או באחרים", אמר הילד, שמאושפז במחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי העמק בעפולה. הוא הוסיף כי הוא רוצה "לחיות בביטחון ולא להיות בסכנת חיים. לא עשינו שום דבר רע אבל האלימות פוגעת גם בחפים מפשע".
2 צפייה בגלריה
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
"לא רוצה שייפגעו בי שוב". ג'מאל ואביו בבית החולים
(צילום: חסן שעלאן)
עבד אל-מונעם שיבלי, אביו של הילד, סיפר שהקליעים חדרו לחדר השינה של ילדיו. "בשעת לילה מאוחרת שמענו קול ירי כבד מאוד. מיד קמנו אני ואשתי, הילדים היו בחדר לידנו, סמוך לכביש. לא ידענו שיורים לעבר הבניין, חשבנו שהירי היה מכוון אל מישהו אחר", אמר האב. "ראיתי שלושה אנשים, אחד מהם החליף מחסנית. פתאום ירו לעבר החדר שבו ישנו ילדיי, כאילו הם היו המטרה".
האב הוסיף כי "הקליעים חדרו את קירות הבניין, הבית והחלונות ופגעו גם במכוניות. הקליעים פגעו בחדר הילדים. ג'מאל עמד ונפגע מקליע בכתף. העברנו את הילדים לחדר אחר. שני רופאים מהשכונה הגיעו לבית, נתנו לג'מאל עזרה ראשונה, עצרו את הדימום וחיכו לאמבולנס".
2 צפייה בגלריה
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
ג'מאל שלבי שנורה מכדור טועה בגליל ואביו עבד אלמונעם שלבי
"הקליעים פגעו בחדר הילדים". ג'מאל ואביו בבית החולים
(צילום: חסן שעלאן)
מחקירה ראשונית עולה כי אלמונים פתחו באש לעבר כלי רכב שחנו בשכונה, וכדור אחד פגע בילד שעבר ליד החלון. על פי החשד, הרקע לירי הוא סכסוך בשל חובות כספיים. על פי דיווחים, נורו לעבר הבניין וכלי רכב סמוכים יותר מ-90 קליעים.
"כל הבית מנוקב מקליעים. אין לנו שום קשר לסכסוכים", אמר האב, בוכה לצד בנו במיטתו בבית החולים. "זה מה שקורה בחברה הערבית. אני מקווה שהאלימות הזו תסתיים. בני במצב נפשי לא פשוט. ייקח לו זמן להתאושש. גם האחים שלו מצבם לא פשוט והם בהלם".
תושבים בכפר סיפרו כי "משפחתו של הילד הם אנשים טובים ומכובדים, רחוקים מהבעיות. לא מגיע להם מה שעברו".
הבוקר עצרה המשטרה ארבעה חשודים במעורבות בירי. אחד מהם הוא תושב אום אל-פחם שאמור לשהות במעצר בית עם איזוק אלקטרוני. שלושת האחרים הם תושבי נצרת. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
האלימות בחברה הערבית לא פוסקת בינתיים: אמש נפצע באורח אנוש צעיר בן 28 מירי בכפר ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, וצעיר בן 21 נפצע באורח קשה. השניים פונו על ידי אמבולנס "חיאן" לבית החולים הרפואי לגליל בנהריה, שם נמסר כי הועברו לטיפול בחדר הלם ולצילומי הדמיה. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה ובסריקות אחר מבצעי העבירה - אך לא דיווחה על מעצר כלשהו.
פורסם לראשונה: 22:45, 19.08.22