עם הפנים להמשך הלחימה בדרום רצועת עזה: בכירים בממשל האמריקני מבקשים מעמיתיהם בישראל לנהוג בזהירות רבה יותר במתקפות המתוכננות להמשך בדרום רצועת עזה, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס". בין היתר התבקשו בישראל להגביל עקירה של תושבים בדרום הרצועה, למזער נזקים לתשתיות ולפעול למען הגנה על חיי העזתים. הבכירים טוענים כי הבקשה חלחלה מטה מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חרבות ברזל החזרת חטופים מדבר על אביגיל עידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חרבות ברזל החזרת חטופים מדבר על אביגיל עידן
בקשה מהנשיא ביידן
(צילום: Brendan SMIALOWSKI / AFP)
מפת רצועת עזה עוטף עזה אזור הומניטרי אזור עיקר הפעילות הקרקעית
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
על פי הדיווח, המתקפות של ישראל על צפון הרצועה במהלך ימי הלחימה ועד להפסקת האש, היו "הרסניות": הן הובילו להרג של אלפי אזרחים, להפיכת רבים לחסרי בית ולמנוסה של הנותרים אל דרום הרצועה, שם מצטופפים כעת כ-2 מיליון תושבים עזתיים. הבקשה מישראל נובעת מחשש להעמקת המשבר ההומניטרי בעזה. הבקשה מגיעה בתזמון קריטי, בשעה שבישראל מתכננים קדימה את המשך הלחימה, שצפויה להתחדש עם סיום הפסקת האש שהוסכמה לצורך שחרור חטופים.
"הדגשנו את זה בשפה ברורה בשיחות עם ממשלת ישראל", סיפר אחד הבכירים האמריקניים, "חשוב מאוד שההתנהלות של ישראל, ככל שהיא מתקדמת דרומה, תיעשה באופן כזה שיימנעו עקירות של תושבים. אי אפשר שסדר הגודל של העקירות שהתרחשו בצפון הרצועה יקרה גם בדרום. זה יהיה מעבר למה שכל מערכת של סיוע הומניטרי יכולה להתמודד איתו".
הבכירים ציינו בנוסף כי המערכה הישראלית צריכה להימנע בצורה ברורה מפגיעה בתשתיות מים, חשמל, אתרים הומניטריים ובתי חולים, בדרום ובמרכז רצועת עזה. לדבריו, בישראל הסכימו שהמערכה בדרום הרצועה צריכה להתנהל בצורה קצת אחרת.