אחרי חמישה שבועות של מחאה נגד המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, הודיעו הערב (שלישי) מארגני ההפגנות על החרפת הצעדים נגד פעולות הממשלה והבטיחו להשבית את המשק ביום שני הקרוב, ברקע ההערכה כי באותו היום יעלו בכנסת להצבעה בקריאה ראשונה לפחות כמה מהסעיפים הדרמטיים של התוכנית.
5 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, במוצאי השבת האחרונה
(צילום: טל שחר)
5 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים  של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית
מסיבת עיתונאים  של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית
מובילי המחאה במסיבת עיתונאים
(צילום: מוטי קמחי)
הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, ממנהיגי המחאה, הודיע על כך במסיבת עיתונאים משותפת לכל המארגנים: "לאחר צעדי המחאה שנקטנו - אנחנו, ארגוני המחאה והאנשים שאכפת להם, נשבית את המשק ביום בו החוק הראשון יובא לכנסת, ונעלה לירושלים תחת הקריאה לעצור את הדיקטטורה".
יעלון, שהיה גם שר הביטחון בעבר, המשיך: "גם ביום שני נממש את זכות המחאה ונפעל בהתאם לחוק. אני קורא מכאן לבעלי ומנהלי המפעלים הארגוניים והחברות לאפשר לעובדיהם לשבות. המחאה חשובה גם למען עתידכם".
הד"ר עמית ברנע, ממחאת "החלוקים הלבנים", קרא להסתדרות הרפואית לאפשר גם לאנשי הרפואה להשתתף במאבק. "אם הרפורמה תעבור לא יישארו לנו רופאים איכותיים, מצבנו יהיה כמו במדינות שעברו תהליכים דומים למה שקורה כאן", הזהיר.
5 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים  של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית
מסיבת עיתונאים  של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית
"נשבית את המשק ונעלה לירושלים". הרמטכ"ל והשר לשעבר משה יעלון
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מחאת עובדי הייטק
מחאת עובדי הייטק
מחאת ההייטקיסטים, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
נציג מחאת הסטודנטים, נדב זלצרברג, אמר כי צריך לעצור את השגרה ו"לשבש את המדינה", כלשונו. הוא איים לא לפתוח את סמסטר ב': "לדמוקרטיה אין מועד ב'". עד כה הודיעו 18 חברות שיאשרו לעובדיהם לשבות. בין החברות שכבר הודיעו שישתפו פעולה עם ההשבתה במשק ניתן למצוא את הלו הארט, קנשו, טריגו ועוד. ראשי המחאה מאמינים כי עד יום שני הרשימה תגדל משמעותית ומגדירים את ההשבתה "יריית הפתיחה בלבד" של הסלמת צעדי המחאה.
ל-ynet נודע כי בשעות הערב אף נעשו פניות מטעם אנשי המחאה לראשי רשויות ברחבי הארץ במטרה שגם הם יאפשרו לעובדיהם לשבות, כפי שקרה בעבר במחאה של קהילת הלהט"ב ב-2018. "אנו מאמינים כי הלחץ בנושא ישפיע ויתנו להם גם לשבות", אמרו.
5 צפייה בגלריה
אליעד שרגא בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
אליעד שרגא בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנת התנועה לאיכות השלטון תועבר מכיכר הבימה - ותתקיים ביום שני מחוץ למשכן הכנסת
(צילום: מוטי קמחי)
במקביל, בתנועה לאיכות השלטון, שארגנה את ההפגנות השבועיות בכיכר הבימה בתל אביב, הודיעו מוקדם יותר על העברת ההפגנה במוצאי השבת ליום שני - והיא תיערך מחוץ למשכן הכנסת, בדומה לקריאה של יעלון לעלות לירושלים. יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, מסר כי "שעת המבחן הגיעה". לדבריו, "כפי שהתרענו והזהרנו, נתניהו ושותפיו מתחילים לפרק בפועל את החזון הציוני".
הוא המשיך: "אנו נעמוד מול הכנסת ונראה להם שהעם היהודי, שחלם על עצמאות וחופש במשך 2000 שנה, לא ישתוק כאשר חבורת מושחתים ועבריינים גוזלים ממנו את החופש פעם נוספת. אני קורא לכל אזרח ואזרחית שחרדים לגורלה ולקיומה של מדינת ישראל לעזוב הכול ולהגיע להפגנת התנועה מחוץ לשערי כנסת ישראל על מנת לעצור בגופינו את הרס וחורבן הדמוקרטיה".
למוחים הצטרפו הערב גם מאות בוגרי חיל השריון שחיברו מכתב נגד תוכנית נתניהו-לוין. "תוכנית החקיקה של ממשלת ישראל לשינוי אופי המשטר תפגע קשות במערכת המשפט, תביא קץ לדמוקרטיה ותשליט דיקטטורה בארצנו. כמפקדים בכירים בשריון אנו מזהירים מפני מהלכים העלולים לפגוע במוטיבציה ובנכונות מערך המילואים להתגייס לכל קריאה", כתבו החתומים על "מכתב השריונרים".
עם החתומים על המכתב נמנים 65 קצינים במילואים, בהם 15 אלופים, 23 תת אלופים, ו-28 אלופי משנה.
הבוקר הגיעו כמה עשרות הייטקיסטים למחות סמוך למתחם שרונה, בצומת קפלן בתל אביב, נגד התוכנית שמקדמת הממשלה. הם הפגינו תחת הסיסמה "אין חופש - אין הייטק", ירדו אל הכביש וחסמו אותו לכיוון אחד לפרק זמן קצר. בל אורפז אמרה במסיבת העיתונאים הערב: "ביום שני אנחנו שובתים ויוצאים לרחובות. לא נעבוד ונרעיד את המדינה עד שההפיכה המשטרית הרעה הזאת תעזוב את הארץ".
מדי מוצאי שבת בשבועות האחרונים התקיימו הפגנות ענק בתל אביב והפגנות משנה, קטנות יותר, בערים ברחבי הארץ. במוצאי השבת האחרונה, ובשל מזג האוויר הסוער יחסית, בתל אביב כמות המפגינים ירדה בהשוואה לשבועות הקודמים - ולשני המוקדים המרכזיים הגיעו לפי ההערכות לפחות 40 אלף איש.