חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד תקף הבוקר (יום שלישי) באולפן ynet את ראש הממשלה יאיר לפיד, וטען כי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות "שגתה" כשהשתתפה בכנס לשכת עורכי הדין, שהפך לדבריו ל"קמפיין בחירות של לפיד וגדעון סער".
לדברי אקוניס, "הכנס אתמול היה פוליטי, כנס מפלגתי לגמרי של מה שמכונה 'ועידת המשפט'. אני לא מבין איך נשיאת בית המשפט העליון יושבת בנאומים פוליטיים חודש וחצי לפני הבחירות, ומשתתפת בפאנלים פוליטיים לגמרי".

1 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"המצביעים שלנו מצפים לשורת רפורמות במערכת המשפט". אופיר אקוניס
(צילום: קובי קואנקס)
היא לא אחראית למה שהם אומרים. היא הוזמנה "היא הייתה יכולה להביע את מחאתה. אני חושב שהיא שגתה מאוד". נשיאת העליון, נציין, טענה בכנס - מבלי לציין אשמים - כי "בשנים האחרונות הולכות ומתגברות המתקפות על הרשות השופטת, והן מתעצמות בתקופת הבחירות והופכות קרדום לחפור בו לשם השגת רווח פוליטי". היא גם קראה שלא להשתמש במערכת המשפט למטרות פוליטיות.
כשנשאל אם דודי אמסלם צודק במחאתו נגד מערכת המשפט, אמר: "אני אגיד בצורה הכי רשמית שאני יכולה להיות - אנחנו מתכננים שורה של רפורמות במערכת המשפט. זה הדבר שהמצביעים שלנו מצפים מאיתנו, ואני חושב שזה לא קשור לשמאל או לימין. שמעתם את משה סעדה".
אתם תחלישו את בית המשפט העליון? "הספין של יאיר לפיד שקרית, מסית ומסוכן. זה הנזק הכי חמור למערכת המשפט. הוא רוצה לקבע מצב שהוא יודע שהוא לא נכון".
על אף שלפיד אמר כי המחנה בראשותו יעשה גם כן רפורמות במערכת המשפט, אך מבלי "להרוס אותה ממניעים אישיים" לדבריו, תקף אקוניס: "לפיד לא רואה את סעדה? אני מקווה שלפחות בשיעור אזרחות הוא היה, כי בגימנסיה הוא לא הצטיין בלימודיו. לי יש תעודת בגרות, לו אין, זאת עובדה. ובאזרחות היה לי ציון טוב".