עו"ד צפנת דרורי, שותפה ומנכ"לית בפירמת עורכי הדין פישר, התייחסה לקידום נשים בשוק העבודה במהלך פאנל הנשים המובילות במשק, כחלק מוועידת הנשים של המדינה של ynet ו"ידיעות אחרונות". דרורי אמרה כי "ניתן לדבר על כלים ועל מסלולים, אבל בסופו של דבר כל הדבר הזה צריך להיות ארוז בערבות הדדית".
לדבריה, "עניין פתיחת הדלת הוא סובייקטיבי. סיפור אחד לא דומה לסיפור של משנהו. המחויבות המרכזית שלנו היא לא בפתיחת דלת ולא במתן כלים, כי דלת אחת לא רלוונטית לשנייה וכלי אחד לא תמיד מתאים למסלול של האחרת. מה שחשוב זה לדבר על המסלול. לדבר על ההצלחות ובעיניי, לא פחות מזה, לדבר על כישלונות".
2 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
מימין לשמאל: איילת רזין בית אור, צפנת דרורי ונורית דאבוש
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
נורית דאבוש
נורית דאבוש
דרורי: "חשוב לדבר על ההצלחות וגם על הכישלונות"
(צילום: יאיר שגיא)
נורית דאבוש, מרצה בתחום בניית חוסן וניהול משברים ולשעבר ראש הרשות השנייה, ציינה כי "כדי לבנות פה חוסן צריכים לקבל החלטות מעשיות. הראשונה שבהן זו הצעת חוק שאומרת שכל אדם שנושא תפקיד - בלי קשר לזהותו ובלי קשר למינו ובלי קשר למקום ממנו הוא בא - תנאי השכר שלו יהיו זהים. בשנייה שאנחנו עושים את זה, שינינו את המשחק".
לפי דאבוש, "ברגע שהשכר יהיה זהה, זה יקרין גם לבת שלי. עד היום לא הייתה מפלגה אחת בישראל, או חברת כנסת אחת, או חבר כנסת אחד, שאמרו 'זה האג'נדה שלי, על זה אני הולך'. אנחנו לא רואים את זה. זה לא קורה וזה לא בכדי".
איילת רזין בית אור, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אמרה כי "השנה נכנס לתוקף חוק שכר שווה, שזו פעם ראשונה שבה הממשלה מתערבת בעולם של המגזר העסקי. זו דרמה שבעצם החברות מרף מסוים צריכות לדווח קודם כל לעובדים, אבל גם לפרסם בעצם את פערי השכר".