מועצות אזוריות בגבול הצפון המליצו לתושביהן להתפנות מהיישובים, זאת בעקבות התחממות הגזרה הצפונית לאחר ירי הפצמ"רים להר דב. בתוך כך: חיזבאללה מנסה להקים מחדש את האוהל שהופגז בהר, צה"ל ביצע ירי הרחקה.

המועצות האזוריות מטה אשר, מבואות חרמון וגליל עליון המליצו לתושבים בחלק מיישוביהן להתפנות מהבתים, זאת בעקבות המתיחות בצפון ברקע הלחימה בעזה.
אלו היישובים שהרשויות המליצו לתושביהם לעזוב: מרגליות, יובל, דישון, שאר ישוב, בית הלל, רמות נפתלי, ראש הנקרה, לימן, אדמית, חניתה, אילון, בצת, מצובה, ערב אל-עראמשה, משגב-עם, מנרה, מלכיה, יפתח, יראון, ברעם ומעיין ברוך. גם במטולה המליצו לתושבים להתפנות.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגליל העליון
כוחות צה"ל בגליל העליון
כוחות צה"ל בגליל העליון. מועצות המליצו לתושבים להתפנות
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגליל העליון
כוחות צה"ל בגליל העליון
(צילום: אפי שריר)

בהודעה שפרסמה מחלקת הביטחון של המועצה האזורית גליל עליון הומלץ כי "תושבים שנוכחותם לא נדרשת ביישוב מתבקשים למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור". התושבים הונחו להכין תיק לשהייה ממושכת מחוץ לבית. מתחמי שהייה הוקמו עבור משפחו המתפנות מבתיהן בבתי הספר בכפר בלום, בנאות מרדכי ובעמיר.
ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, עדכן בהנחיות החדשות: "המלצנו על פינוי עצמאי, הנחנו להישאר ליד מרחבים מוגנים, לא לצאת לעבודה חקלאית בסמוך לגדר ולא להכניס ספקים חיצוניים ליישובים".
מנגד, ראש מועצת שלומי גבי נעמן תקף את המלצות המועצות להתפנות: "אני לא ממליץ על פינוי ואין פינוי. מערך הפינוי מורכב ומסובך ודורש פינוי על פי התוכניות לירושלים - לבתי ספר ומתנ"סים. כל מי שרוצה להתפנות ויש לו יכולת - חופשי להתפנות. אנחנו מכינים את תוכניות הפינוי, אך לעת עתה אין כל המלצה או הנחיה לפינוי מסודר ומלא".
3 צפייה בגלריה
אוהל חיזבאללה גבול לבנון
אוהל חיזבאללה גבול לבנון
ניסיון הקמת האוהל מחדש
בצה"ל עיבו כוחות גם בצפון הארץ, זאת לאחר שחיזבאללה ירה הבוקר פצצות מרגמה לעבר מוצבים בהר דב. נזק נגרם לאחד הבסיסים, אך לא היו נפגעים. בתגובה, הצבא תקף את האוהל שהוקם בהר בשטח ישראל.
כשלוש שעות לאחר מכן, ניסו בחיזבאללה להקים מחדש את האוהל בהר דב. צה"ל ביצע ירי הרחקה לעבר המחבלים. בתוך כך, בלבנון הודיעו ששני בני אדם נפצעו בהפגזה הישראלית בתגובה לירי הפצמ"רים הבוקר.
בכיר חיזבאללה סעיד האשם סאפי א-דין יצא בקריאה לארגוני הטרור ברצועה: "הרובים והרקטות שלנו אתכם".