המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד מתן אורייה דייסי, אופנוען במשטרה שירה לעבר תא מטען של רכב ללא הצדקה. הוא מואשם בביצוע עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות, ושיבוש מהלכי משפט.
דייסי נחקר על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סיון דוק, ב-13 בינואר השנה, כשהיה במשמרת עם שוטר נוסף, השניים הבחינו בנהג ברכב מרצדס שנוסע בעודו אוחז בטלפון נייד בכפר עראבה. השוטרים ניסו לעצור את הרכב, וכשזה לא נענה לבקשתם הם ביצעו אחריו מרדף.
בשלב מסוים הנהג עצר בצד הדרך, אך אז המשיך בנסיעה חרף הוראות השוטרים. או אז שלף דייסי את אקדחו האישי וירה שלושה כדורים לעבר תא המטען של הרכב. לטענת התביעה, את הירי ביצע דייסי "ללא הצדקה, באופן מהיר, רשלני ומסוכן". כתוצאה ממעשיו של השוטר נגרמו נזקים לרכב.
בכתב האישום נטען כי שמונה ימים לאחר מכן, כתב דייסי דו"ח פעולה שבו פירט על "נהיגה פראית" של הנהג. לטענת דייסי, הוא נחבל ברגלו בעקבות הנסיעה של הנהג, שאף גרר אותו לדבריו עד שהצליח להשתחרר ממנו. עם זאת, התביעה טוענת כי דייסי שיקר בדו"ח הפעולה במטרה להצדיק את מעשיו".
עו"ד אברהם שי ועו"ד יפעת שי-יוספזון המייצגים את השוטר מסרו בתגובה כי "השוטר כופר לחלוטין בעבירות המיוחסות לו. נהג הרכב המתלונן לא נשמע להוראות השוטרים ונמלט מהם. השוטרים דלקו אחר הרכב ולאחר שהרכב נעצר, ניסה האזרח אף לברוח מתוך הרכב ואגב התנהלותו של האזרח, נפגע מרשנו ברגלו וטופל בבית חולים. יודגש כי הירי בוצע על ידי השוטר בהתאם לפקודות. כך גם תוכנו של דו״ח הפעולה הינו אמת. לפיכך, ילחם מרשנו על חפותו בבית המשפט".