עם סימון של ניצחון, חיוך גדול על פניה ודמעות בעיניה, חולצה בסוף השבוע מאוקראינה ניצולת השואה נינבה גירובנה בת ה-77, מהעיר לוצ'ק במערב המדינה, לא הרחק מגבול בלארוס.
"זה היה מבצע מורכב שארך כמה ימים של תכנון ועד ההגעה אליה, כשהיא כבר בטוחה שאין איש בעולם שיוכל להגיע אליה", הסביר ניקיטה שופן, אחד המחלצים שסייע לנינבה להגיע לחוף מבטחים לאחר המסע המסובך.
1 צפייה בגלריה
נינבה גריבובנה ניקטה שפרן שחילץ אותה
נינבה גריבובנה ניקטה שפרן שחילץ אותה
"מבצע חילוץ מורכב". נינבה גירובנה וניקטה שפרן, שחילץ אותה
(צילום: יריב כץ)
"כל המשפחה שלי נמצאת בתל אביב, הבת שלי, אירה, אמורה לחתן בחודש הבא את הנכדה שלי, אבל אז פרץ ההרס בכל מקום, ומי שלא הספיק לברוח בהתחלה לא יכל לצאת מהעיר. אספקה הגיעה רק מדי פעם", סיפרה נינבה.
"החשש הכי גדול עתה הוא שהבלארוסים יצטרפו גם הם למאבק הגדול של המלחמה נגדנו", העידה נינבה, והוסיפה "קרוב משפחה שלי יצר קשר עם 'עמותת יד לעזר לחבר', שעוסקת בחילוץ ניצולי שואה. לקח להם כמה ימים עד שהגיעו אליי, ואז עברו עלינו שבע שעות של נסיעה בדרכים משובשות", אמרה נינבה ושיבחה את העמותה "הם עשו הכל כדי לחלץ אותי. זה פשוט מדהים שיהודים דואגים ככה ליהודים".
בימים הקרובים נינבה אמורה להמריא לישראל ולפגוש את בני משפחתה. "פוטין הרס ערים, אבל רוח הלחימה של העם האוקראיני איתנה", היא מספרת. "שרדתי עוד מסע מורכב בחיי ועתה אני בדרך לעשות עלייה לארץ היהודים ‑ ישראל. אני נרגשת מאוד".