האזינו: איומי העבריין על האישה
(צילום: יריב כץ)

חשיפה: עבריין שמזוהה עם ארגון הפשיעה של יוסי מוסלי יצא להלוויית אביו לפני שבוע באישור בית משפט, אבל מאז לא חזר למעצר בכלא רימונים שבו הוא מוחזק – ובמשטרה לא יודעים איפה הוא נמצא. העבריין, ציון ראובן, נחשב אלים ומסוכן. הוא הורשע ב-14 עבירות בחייו והעביר 15 שנים מחייו בכלא. במשטרה לא פרסמו הודעה על בריחתו, ולא הזהירו מכך שהוא מסתובב חופשי. האזינו לשיחה שהגיעה לידי ynet - ובה נשמע ראובן מאיים על אישה.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
ראובן הוגדר מסוכן, אבל ביהמ"ש הורה לשחררו ללא ליווי וללא אזיקים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ראובן נאשם בריבוי עבירות איומים ובעבירה של היזק לרכוש במזיד. גורמים במשטרה טענו כי כתב האישום מייחס לו עבירות סמים בלבד, אבל כתב האישום מפרט עבירות רבות של אלימות. בבקשת המעצר נגד ראובן תואר כי "מסוכנותו נובעת ממעשיו שמפורטים בכתב האישום", ונציג יחידת התביעות המשטרתית הזהיר כי "משוקפת ממנו מסוכנות גבוהה בשים לב לעברו הפלילי המכביד והעובדה שהוא משתמש בסמים קשים ובאלכוהול באופן קבוע".
למרות האזהרות הברורות לגבי מסוכנותו, ביום רביעי שעבר הורה בית משפט השלום בתל אביב לשחרר את ראובן להלוויה של אביו – ללא אזיקים, וללא ליווי של אנשי שב"ס – אלא בערבות כספית שעליה חתמה אחותו. בית המשפט קיבל את ההחלטה אחרי שקיבל חוות דעת מודיעינית שלפיה אין מניעה לשחרר את ראובן ללא ליווי להלוויה.
2 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי והרכבים השרופים בבעלותו
יוסי מוסלי והרכבים השרופים בבעלותו
ראש ארגון הפשיעה יוסי מוסלי, ורכבים בבעלותו שהוצתו בשבוע שעבר. ראובן מזוהה איתו
(צילום: מוקד 911, נדב אבס)
"לא ברור איך בית המשפט אישר לו לצאת ללא ליווי ממעצר, איפה היה המודיע של שב"ס והמשטרה? זה עבריין אלים שלא רואה בעיניים ורק מחפש לפגוע באלו שהתלוננו נגדו. רק שבוע שלם שהוא לא חזר למעצר ואף אחד לא נותן על כך את הדעת", אמר ל-ynet בכיר במערכת אכיפת החוק.
בכתב האישום שהוגש נגד ראובן בחודש שעבר תואר כי איים לפגוע באישה. בהקלטה שצורפה לאישום והגיעה לידי ynet נשמע העבריין אומר לאישה: "את הנרצחת הבאה בישראל", ומוסיף קללות ואיומים נוספים. הוא לא הסתפק באיומים, ועבר למעשים: הוא הגיע לביתה של האישה וזרק אבנים לעבר חלון דירתה. כששוטרים הגיעו למקום ועצרו אותו, הוא אמר לבנה של האישה בנוכחות השוטרים: "אתה נרצח. יא בן ז***, אתה וכל החברים שלך. אתה נרצח ראשון. אני רוצה ללכת לבית הסוהר, כולם ימותו. אני ארצח את כולם".
ראובן, כאמור, מסתובב חופשי כבר שבוע למרות החשש שיפגע באנשים ששם לו למטרה. במשטרה, שהסתירה את בריחת העבריין מהציבור, אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "במשטרת ישראל התקבלה תלונה משב"ס על עציר בגין עבירות סמים, ששוחרר לחופשה באישור בית המשפט להשתתף בהלוויית אביו ולא שב לבית המעצר. נפתחה חקירה בנדון".