3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי איימן עודה
אחמד טיבי איימן עודה
סוף לשותפות הפוליטית? עודה ואבו שחאדה
(צילום: AFP)
המו"מ בין הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת לבל"ד הגיע למבוי סתום, בעיקר עקב חילוקי דעות סביב המלצה על מועמד לראשות הממשלה. גורם בכיר ברשימה המשותפת אמר אמש (חמישי) ל-ynet כי "נתנו את כל גלגלי ההצלה לבל"ד. הם פוגעים בכולנו אבל אנחנו לא רואים מצדם רצון להמשיך יחד". הוא הוסיף כי כתוצאה מכך "חד"ש, כפי שמסתמן, תרוץ לבד כרשימה עצמאית כמו שהיה בשנים עברו".
ביום שבת צפויה להתפרסם ההחלטה של בל"ד בעניין הישארות או יציאה מהרשימה המשותפת אחרי שבחודש האחרון נשמעו קריאות בתוך בל"ד לצאת לדרך עצמאית ולהתנתק מהרשימה, במיוחד לאחר הפריימריז שנערכו במפלגה.
3 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
"בל"ד מנסה ליצור משבר, נראה שהעניינים הוכרעו". יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה
(צילום: יריב כץ)
לפי הסקרים הפנימיים של חד"ש המפלגה יכולה להגיע לארבעה מנדטים בריצה עצמאית ובמפלגה אכן נשקלת האפשרות - אך לאור החשש שאחוז ההצבעה בחברה הערבית נמוך מאוד, המפלגות הערביות צריכות להפעיל מאמצים כבירים על מנת לשרוד במערכת הבחירות הקרובה.
בל"ד הציגה רשימת דרישות, שבראשה ההימנעות מהמלצה על מועמד לראשות הממשלה - אחרי שאיימן עודה היה יו"ר המפלגה הערבי הראשון שהמליץ לנשיא על מועמד ממפלגה ציונית, בני גנץ. בחד"ש, לעומת זאת מספרים כי ימליצו על מתמודד לראשות הממשלה שבכוונתו לבטל את חוק הלאום וחוק קמיניץ, שהם גזעניים בעיניו, וש"מושיט את ידו לשלום ולסיום הכיבוש".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
לפי הסקרים הפנימיים, חד"ש יכולה להגיע ל-4 מנדטים. איימן עודה
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
עאדל עאמר, ראש מטה הבחירות של חד"ש, אמר כי "הקריאה שלנו לאחדות עדיין עומדת בעינה. אנו מוכנים להתמודד עם כל האתגרים. עם זאת, כבר כמה שבועות שבל"ד מנסה ליצור משבר פוליטי בינינו כדי לכסות על המחלוקות הפנימיות שלהם. הם ניסו להפיל את האחריות על המשבר הזה על המשותפת או על חד"ש. נראה שהעניינים הבשילו והוכרעו. נאחל להם הצלחה בדרך שיבחרו".
מנגד, סגן המזכ"ל של בל"ד, יוסף טאטור, התעקש כי "חד"ש דחתה את הדרישות הפוליטיות שלנו וסירבה להתחייב לסטות מדרכה של רע"מ, במיוחד בכל הנוגע לסוגיית ההמלצה על מועמד לראשות הממשלה וההשתתפות ב'משחק המחנות הציוניים'. עמדתנו ברורה: ליישר מחדש את התהליך המדיני, לבסס מחדש את הקול הלאומי ולהקפיד על גישה פוליטית עקרונית".
פורסם לראשונה: 22:20, 01.09.22