1 צפייה בגלריה
 הנאשם רץ לעבר הקורבן לגן השעשועים - וירה בו. אילוסטרציה
 הנאשם רץ לעבר הקורבן לגן השעשועים - וירה בו. אילוסטרציה
הנאשם רץ לעבר הקורבן לגן השעשועים - וירה בו. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בן 24 מתל אביב הואשם בניסיון רצח של אדם לאחר שירה לעברו באמצע גן שעשועים, לאור יום, בזמן שנכח במקום עם בנו הפעוט ואשתו ההרה. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (שני) לבית המשפט על-ידי פרקליטות מחוז תל אביב.
לפי האישום, היורה אשביר טרקין מכיר את הקורבן כבר שנים ארוכות, ולאחרונה השניים היו מסוכסכים. בפרקליטות אמרו כי לפני כשבועיים הגיע טרקין למספרה שבה נכח הקורבן עם אשתו ובנו, ואחז בנשק מאולתר. טרקין ביקש לשוחח עם הקורבן, אך האחרון סירב.
ביציאתו מהמספרה, הקורבן נתקל שנית בטרקין, שניסה לפתוח איתו שוב שיחה, אך התעקש שהוא לא פנוי ואמר כי ידברו מאוחר יותר. בשלב זה, טוענים בפרקליטות, טרקין רץ לעבר האיש והחל לירות עליו תוך כדי שהתחנן "אל תירה בבן שלי". הוא הצליח לפגוע בו פעם אחת, ורדף אחריו עד גינת השעשועים.
לבסוף, לטרקין היה מעצור בנשק והוא נמלט מהמקום. הקורבן, שנפצע באורח קשה, הובהל לבית החולים, שם נותר מורדם ומונשם למשך יותר משבוע.
בחקירותיו שמר טרקין על זכות השתיקה וטען כי נעצר על רקע מוצאו שלו. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והתובעת רותם נוימן וסרמן ציינה בבקשה כי "תעוזת הנאשם שניסה לרצוח בצהרי היום את המתלונן בעודו שוהה בגינת משחקים ומנדנד את בנו הפעוט, כאשר אשתו ההרה מצויה אף היא במקום – מלמדת כי לא יבחל בדבר בניסיון לממש את מטרתו". היא הוסיפה כי "הנגישות של הנאשם לנשק ולתחמושת, שמקורם ומיקומם הנוכחי אינם ידועים, מעצימה את המסוכנות שלו".
עו"ד אבישג כהן, שמייצגת את טרקין מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה: "מדובר בצעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי שאיבד את אחיו החייל רק לפני שנה. אנו נלמד את חומר הראיות בכתב האישום ונתייחס בבית המשפט".
מעבר לניסיון ברצח, טרקין מואשם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאה של נשק שלא כדין, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות.