שר האוצר בוחר לתקוף את יו"ר האופוזיציה, יום לפני שהחוקים הראשונים של המהפכה המשפטית יעלו להצבעה במליאת הכנסת. יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא הערב (ראשון) בחריפות נגד יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. "מי שמונע הידברות סביב הרפורמה זה אדם אחד - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. יאיר לפיד רוצה להוביל למלחמת אחים", אמר סמוטריץ' בכנס של מפלגתו בירושלים.
במערכת הפוליטית והמשפטית עוקבים בדריכות לקראת ההצבעה המתוכננת למחר בקריאה ראשונה על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והחוק שימנע מבג"ץ לפסול חוקי יסוד. לקראת ההצבעה מחר בשלב הראשון של המהפכה המשפטית, צפויים עשרות אלפים לעלות לירושלים ולהפגין במחאה על קידום התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין להחלשת המערכת המשפטית.
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
לפיד וסמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
בכנס של הציונות הדתית, שבו נכחו גם שאר חברי המפלגה ובכללם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן שמקדם את חוקי המהפכה המשפטית, ציין השר סמוטריץ': "אנחנו יוצאים מחר לדרך חדשה. מליאת הכנסת תאשר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון לתיקון הרפורמה של מערכת המשפט. זה יום היסטורי ומרגש לעם ישראל. זו תחילת הדרך להשיב בחזרה לעם את ההכרעה על גורלו, מה שנלקח מאיתנו ללא הצדקה לפני כ-30 שנה על-ידי אהרן ברק.
"הצגנו בפני כל עם ישראל במהלך מערכת הבחירות את תוכניתנו 'חוק וצדק'. מחר בעזרת השם היא תקבל גם את אמון הכנסת בקריאה ראשונה ברוב גדול. אני ער לחששות ולדאגה של חלק מהציבור. חלקם נשענים על דיס אינפורמציה, על קמפיין תבהלה רצוף שקרים".
סמוטריץ' תקף את יו"ר האופוזיציה: "אני נפגש עם אנשי עסקים, אנשי משק, ראשי בנקים, תעשיית ההייטק, אנשים אגב ציוניים, מלח הארץ, אוהבי העם והמדינה שבאמת תורמים המון למדינת ישראל. אני שומע את החרדה האמיתית שלהם גם לכלכלה הישראלית, אגב ממש לא בגלל הרפורמה, אלא בגלל הקמפיין השקרי שמנסה לפגוע בכלכלה. אני אומר באחריות - מי שאשם בכך ומי שמונע הידברות סביב הרפורמה זה אדם אחד - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
"יאיר לפיד הוא זה שמחבל בכל סיכוי להידברות. יש כמה וכמה פורומים של שיח והידברות, אפשר להזכיר לטובה את עצם הכוונות של הנשיא להוביל מהלכים להידברות ואת ההודעה שלו בפה מלא שכולם מבינים שהמצב הנוכחי מקולקל ומערכת המשפט הישראלית זקוקה לתיקון רציני מאוד. יאיר לפיד רוצה להביא למלחמת אחים. ליאיר לפיד אכפת רק מעצמו, הוא מונע מאינטרסים צרים וזולים שגורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג".
3 צפייה בגלריה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט שמחה רוטמןשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט שמחה רוטמן
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט שמחה רוטמןשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט שמחה רוטמן
שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוקה ח"כ רוטמן בכנס הציונות הדתית
(צילום: רפי קוץ)
סמוטריץ' הוסיף בהתייחסו ללפיד: "הוא רוצה לייצר כאוס גם בתחום הכלכלי וגם בתוכנו, הוא פשוט לא מצליח להתגבר על ההפסד בבחירות. הוא לא יכול להתגבר על ההשפלה שכשישאלו בטריוויה מי היה ראש הממשלה שכיהן הכי פחות זמן יזכירו את השם שלו. את כל המרירות והתסכול האישי והפוליטי הוא מוציא על עם ישראל ומדינת ישראל ועל כולנו. הוא וחבריו מובילים הסתה שמייצרת הסתה, פילוג, התפרעויות, גניבת טנקים, קפיצה על שולחנות בכנסת ואמירות חמורות שמהן הדרך לרצח פוליטי קצרה ויש חשש אמיתי לכך".
שר האוצר ציין עוד בנאומו: "לא ניכנע להסתה, לאלימות ולבריונות. לא ניכנע לניסיון לשלול לגיטימציה של ממשלה. לא נעצור עד שנביא לתיקון אמיץ של מערכת המשפט. אסור לנו לעצום עיניים מול העוול של האזרח הקטן שסובל עינוי דין במשך שנים. אנחנו עושים את זה לטובת אזרחי ישראל כולם".
סמוטריץ' אף התייחס לסערת דבריו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שאמר כי "ממשל ביידן ייעץ לשים ברקס" למהפכה המשפטית. לדברי שר האוצר, "אני מאוד מעריך את הידידות עם ארצות הברית. הקפדנו לא להתערב בעניינים פנימיים של ארה"ב ולכן אני מצפה מהם לא להתערב בעניינים פנימיים שלנו כמו רפורמה משפטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה במרומז לדבריו השגריר האמריקני ניידס בסוגיית המהפכה המשפטית. "אני רוצה להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת", אמר ראש הממשלה.
נתניהו אמר עוד כי "איראן מנסה לפגוע בנו לא רק באופן פיזי. היא מנסה לפגוע גם במורל הלאומי שלנו. היא מנסה לערער את הלכידות שלנו כעם. שמעתי את דברי נסראללה, מזכ"ל החיזבאללה - שלוחת איראן בלבנון - שאמר בסיפוק 'מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת'. ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה. וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים.
"זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. זה לא יקרה ולא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם-אל-שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו. אז בהזדמנות זאת אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת. דמוקרטיה עצמאית".