במכתב ששיגר במוצאי שבת אלחנן פלהיימר יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר החינוך יואב קיש, תקף פלהיימר את מדיניות הממשלה שמתעלמת לדבריו מדרישות הסטודנטים. הנהגת התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הודיעה שתצא למאבק, אך טרם ברור מה בדיוק הוא יכלול. אתמול (יום א') התקיימה מחאה מול משרד ראש הממשלה.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה מול משרד ראש הממשלה
ההפגנה מול משרד ראש הממשלה
ההפגנה מול משרד ראש הממשלה
(צילום: התאחדות הסטודנטיות והסטודנטים הארצית)
לפי הודעת ההאחדות, בישראל כ-386 אלף סטודנטיות וסטודנטים ולטענת פלהיימר, "הציבור הסטודנטיאלי שרוכש השכלה, משתלב בשוק העבודה ומשלם מיסים הוא בתחתית סדר העדיפויות של המדינה. ממשלת ישראל הפקירה אותנו. חשיפת הכספים הקואליציוניים שצפויים לעבור במסגרת חוקי התקציב הגדילה עוד יותר את האבסורד בכך שיש ציבור ים שנהנים יותר, יש כאלו שנהנים פחות ויש כאלו שלא נהנים כלל ונשכחו באופן הבוטה ביותר כמו ציבור הסטודנטים״.
התאחדות הסטודנטים פירטה את דרישותיה מהאוצר:
סבסוד לימודי אנגלית, שלפי הטענה יכול להיות "אחד הכלים המרכזיים ליצירת שוויון הזדמנויות אמיתי בשוק התעסוקה ומוביליות חברתית. אנו לא מוכנים שהנטל הכלכלי של קורסי ההשלמה באנגלית ימנע מצעירים/ות להיכנס בשערי האקדמיה".
בינוי מעונות: פחות מ-7 אחוזים מהסטודנטים/ות מתגוררים במעונות. "הרחבת האפשרות תקל על מיעוטים מאשכולות סוציו אקונומיות נמוכות להתמקד בלימודים ולמנוע נשירה".
הגדלת קרן הסיוע, שלטענת התאחדות הסטודנטים היקפה לא מתחשב בגדילה במספר הסטודנטים.
הגדלת ההטבה במתן נקודות זיכוי במס, שכן "נקודות מס בשנים הראשונות של הצעיר משמעותיים לחסכון העתידי והתמודדות עם יוקר המחיה".