1 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שהוחרמו
אמצעי הלחימה שהוחרמו
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
השוטר הודה בגניבת אמצעי הלחימה, כעת נבדק חשד שלפיו הם הגיעו לידיים עוינות בשטחים: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) בשישה ימים נוספים את מעצרו של רוני עאסף, חייל שמשרת כשוטר סיור במשטרת פתח תקווה, שלפי החשד גנב וסחר באמצעי לחימה.
החשוד הודה בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי גנב ארבעה מכלולי נשק של רובי M-16 מהתחנה. לטענתו, הוא התחרט והשליך אותם, אלא שממצאי החקירה העלו אחרת ומייחסים לעאסף חשד חמור בהרבה.
השופט גיל גבאי חשף בדיון כי מחומרי החקירה עולה שהמכלולים שנגנבו הוברחו לשטחים. לדברי השופט גבאי, "החשוד מסר בהודעתו כי הוא יודע שאת המכלולים ניתן לאלתר בשטחים. עובדה זו אף מעוררת חשד כי המכלולים הועברו לתחומי השטחים באופן אשר יכול וכלי הנשק המאולתרים ישמשו לביצוע פעילות חבלנית עוינת".
נציגת מח"ש אמרו בדיון בבית המשפט כי "מדובר בחשד לעבירות חמורות שבוצעו על-ידי שוטר במהלך מילוי תפקידו. יוגש כתב אישום חמור בתיק". בנוסף חשוד השוטר בגניבת כסף מזומן מתוך פריטי אבדות ומציאות ומארון מוצגים בתחנה, גניבת חפצים ששייכים לעצורים וכן גניבה מכספם של חבריו לתחנה.
עורכי דינו של השוטר, אורון שוורץ ויוגב נרקיס ממשרד שוורץ נרקיס ושות', מסרו כי "החשד המרכזי שנחקר הוא ביחס לעבירות סחר באמצעי לחימה. לחשד זה אין בסיס והוא יופרך".
מהמשטרה נמסר: "בהתאם לחשד שעלה על די פיקוד התחנה נגד שוטר חובה (שח"מ), הועבר מיידית דיווח למח"ש שפתחה בחקירה. לאחר קבלת חומרי החקירה, נשקול, כמקובל, נקיטת אמצעים מנהליים נגד השוטר".