3 צפייה בגלריה
אחמד סוואעד
אחמד סוואעד
האב מספר שבנו פקח את עיניו ולחץ את ידו. אחמד סוואעד
זה כשבוע וחצי מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע לוחם יחידת הסיור הבדואית, רב"ט אחמד סוואעד, שהתמוטט באימון כושר בבסיס הטירונות קציעות שבדרום. יום הולדתו של אחמד, ספורטאי שזכה במדליות רבות, עבר בבית החולים – כשהוא עדיין מאושפז. שלשום, מספר אביו, פקח אחמד את עיניו וגם שב לנשום לבדו, אולם גם אם יתאושש – לא ברור אם יחזור לתפקד כבעבר.
מתחקיר ראשוני של התקרית החריגה שבמסגרתה התמוטט אחמד עלה כי הוא השתתף בבוחן כושר יחד עם חבריו להכשרה סביב השעה 21:00 בבסיס קציעות. כשעלה על המקבילים והחל לעשות את התרגיל, נפל בפתאומיות על הקרקע – ואיבד את ההכרה.
חבריו של אחמד העניקו לו טיפול ראשוני וגורמי הרפואה של הבסיס השתמשו במכשיר דפיברילטור שהיה בקרבת מקום, כדי להחיות אותו. בצבא סברו תחילה כי אחמד התמוטט ממכת חום, אולם בדיקה שנערכה בהמשך העלתה שככל הנראה מדובר באירוע על-רקע לבבי.
אחמד, מוסלמי משפרעם שבחר להתנדב לשירות בצה"ל בתור לוחם, אושפז לא רחוק מלוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנפטר השבוע מירי מחבל בגבול עזה. שר הביטחון בני גנץ, שביקר את בראל בבית החולים בזמן שהיה מאושפז, הגיע לבקר גם את אחמד ואת בני משפחתו. גם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע לבקר את החייל.
מאג'ד וסיאהם, הוריו של אחמד, כמעט ולא עוזבים את מיטתו מאז שהתמוטט. "תתעורר, תתעורר", הם קוראים מדי פעם לעברו, בשעה שאביו מלטף את ראשו ומניח יד אוהבת על החזה שלו ועל ידו. ביום הולדתו, החזיקה אימו של אחמד את ידו ואמרה לו: "אח שלך בא ומביא לך עוגה. דודה שלך ודוד שלך בדרך לחגוג לך יום הולדת".
סיאהם ציינה שהיא מאמינה שבנה יתאושש. "הוא חזק, הוא חזק. אני מאמינה שהוא ייצא מזה", היא אמרה. האב מאג'ד הוסיף: "הצבא כל הזמן פה. הם שואלים מה שלומו. הוא ספורטאי שעשה מרוצים, בן אדם חזק. לא סתם הוא רצה ללכת לקורס מ"כים אחרי החגים. רצה להמשיך קדימה. המפקדים והחברים שלו אוהבים אותו. גם שר הביטחון הגיע לפה וביקר אותו. כולם שאלו עליו. חיילים ומפקדים, כל יום שואלים עליו".
"אמרתי לו 'תתעורר, שנלך לעשות ספורט כמו פעם ונלך לים'"
ההורים עדיין לא יודעים את עיקרי התחקיר שנעשה לאירוע שבמסגרתו התמוטט בנם. "הסעתי אותו ביום ראשון כרגיל, ובשעה 12 בלילה באו ודפקו לי על הדלת ואמרו הבן שלך במצב קשה", הוא סיפר. "אני כל הזמן על ידו, ויש פה צוות נהדר שמטפל בו".
כשהוא סובל מכאבים, פקח אחמד את העיניים שלשום לאט לאט. "הוא זיהה אותי קצת", סיפר האב. "הוא גם הסתכל, אבל לא יכול היה לדבר בגלל המכשירים. הוא חזר לנשום לבד ולפעמים לוחץ לי את היד. אמרתי לו 'תתעורר, שנלך לעשות ספורט כמו פעם ונלך לים'".
3 צפייה בגלריה
אחמד סוואעד
אחמד סוואעד
ספורטאי מצטיין שגם זכה במדליות. אחמד על האופניים
פרופסור דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה, מסר על מצבו: "החייל מוגדר עדיין במצב קשה. לשמחתנו הוא אינו נזקק עוד להנשמה, אך מוקדם בשלב זה להעריך את התחזיות הנוירולוגיות".
אחמד, כאמור, הוא רוכב אופניים מצטיין שזכה במדליות רבות בעבר. הוא התגייס תחילה למשטרה, ובהמשך החליט לעבור לשרת בצבא, שם נחשב לחייל בולט ומצטיין. גם אם יתאושש, עדיין חוששים כי הוא עלול לסבול מנזק נוירולוגי שימנע ממנו לשוב ולשרת בצבא, או אפילו לתפקד כבעבר.