נער בן 17 מנצרת כמעט נרצח במכולת בעיר בחודש מאי, בגלל סכסוך בין שתי משפחות. שקית ניילון שהיורה נשען עליה במכולת תשמש כראייה מרכזית בתיק ניסיון הרצח, בתום חקירה מורכבת שניהל רפ"ק פבל סחרוביץ', מפקד היחידה למלחמה בפשע במרחב העמקים. היום (רביעי) האשימה הפרקליטות את מוהנד עבאס (29) מנצרת בניסיון הרצח. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
ב-20 במאי שהה עבאס עם אחיו ואדם נוסף במאפייה בעיר, כשנורו לעברם יריות. עבאס סבר שהיורה שייך למשפחה שמצויה בסכסוך עם משפחתו, והחליט לנקום. הוא הצטייד באקדח ותחמושת. יום למחרת, צעיר ואחיו בן ה-17 שהו במכולת המשפחתית שלהם בשכונת ספאפרה בנצרת. בשעה 09:30 הגיעו עבאס ואדם נוסף רכובים על אופנוע ללא לוחיות רישוי. הנאשם מאחורי חברו והחזיק באקדח ובתחמושת. הנהג עצר את האופנוע בסמוך לכניסה למכולת, לשם ירד עבאס כשהאקדח בידו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
יורד מהאופנוע וכנס למכולת
3 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
יורה מטווח קצר במוכר שמתחבא מתחת לדלפק
3 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
תיעוד ניסיון הרצח בנצרת
נמלט מהמקום
הנאשם החל לירות לעבר הצעיר, אחיו הנער וספק סחורה שהיו בחנות. הצעיר והספק נמלטו לחלקים הפנימיים של המכולת, והנער ניסה להסתתר מתחת לדלפק הקופה - לשם הגיע עבאס שירה בו מטווח קצר. לאחר מכן יצא הנאשם מהמכולת לזמן קצר, חזר והתקרב לנער ששכב מתחת לדלפק, ואז ירה בו שוב מטווח קצר. הנער ניסה להתחמק מהירי, אך עבאס התקרב אליו, ושוב ירה בו מטווח קצר", תיאר בכתב האישום עו"ד צביקה אברמוביץ', סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון.
עבאס עזב את החנות, עלה על האופנוע ונמלט מהמקום. הנער פונה מהמקום במצב אנוש, עם פציעות ירי בבטן ובגפיים. בבית החולים הוא עבר כריתת כליה, ונמצאו אצלו קרעים בכבד, קרע בתריסריון ובמעיים.
חשיבה יצירתית ומתוחכמת של החוקרים הביאה אותם לאסוף חבילת שקיות ניילון, ששימשו לאריזת מוצרים במכולת. על גבי אחת מהן נמצאו טביעות האצבע של הנאשם. במשטרה מעריכים שבמהלך הירי הוא נשען על הדלפק ונגע בשקית. לחוקרים של המחוז הצפוני זה הספיק כדי להוציא טביעות אצבע, בנוסף לעשרות מצלמות אבטחה שנאספו לאורך כבישי העיר.
סנ"צ מוטי כהןסנ"צ מוטי כהןבאדיבות דוברות המחוז הצפוני
סנ"צ מוטי כהן, קצין אח"מ מרחב העמקים, שממונה על חקירת הפרשה, אמר: "זו הייתה חקירה מורכבת, שהרקע שלה סכסוך בין שתי משפחות בנצרת, על רקע קרקעות". כהן הוסיף כי "מיד עם קבלת הדיווח הגענו לזירת הירי, התחלנו במלאכת איסוף של עשרות מצלמות ובדיקת מז"פ בזירה ומחוצה לה. החוקרים איתרו טביעות אצבע של הנאשם בזירת האירוע, כשהוא נשען על הדלפק ונגע בשקית ניילון שמשמשת לאריזת סחורה במכולת. זה אירוע חמור, שרק בנס לא הסתיים במותו של הנער. בחקירתו הכחיש הנאשם כל קשר לירי ולזירה. אספנו את כל הראיות לצורך הרשעתו של הנאשם".
הפרקליטות האשימה את עבאס בניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה ונשיאה והובלה של נשק. עו"ד חאלד אבו-אחמד שמייצג אותו, מסר בתגובה: "מדובר בנאשם נורמטיבי, הוא כופר בכל סעיפי האישום וטוען שאין לו קשר לאירוע".