הפלסטינים טוענים ליותר מ-100 הרוגים בתקיפה של עזתים שחיכו לסיוע הומניטרי בעיר עזה היום (חמישי) וכבר מכנים זאת "טבח א-ראשיד", על שם הרחוב בו אירעה התקרית. עם זאת, לפי תחקיר ראשוני של צה"ל מרבית ההרוגים בתקרית מתו לפנות בוקר כתוצאה מדוחק או דריסה של נהגי משאיות הסיוע, לאחר שהתנפלו עליהן. בצה"ל אומרים כי התקהלות אלימה של תושבים סביב המשאיות הובילה לעשרות נפגעים מדוחק ודריסה. צה"ל פרסם תיעוד אווירי שבו ניתן לראות את התנפלות ההמון על משאיות הסיוע בצפון הרצועה:

לפי משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס, מניין הקורבנות כבר הגיע ל-104 הרוגים, לצד כ-700 פצועים. לפי עדי ראייה ששוחחו עם CNN נהגי המשאיות ניסו להימלט מהאזור ודרסו בשוגג פלסטינים שהיו במקום. גם מהתחקיר הראשוני של צה"ל עולה כי מרבית הנפגעים כאמור מתו כתוצאה מדוחק או דריסה. מפרטי התחקיר עולה כי התקרית התרחשה לפנות בוקר, במהלך מבצע הומניטרי להכנסת סיוע לצפון רצועת עזה, במשימה שנחשבת מורכבת יותר מאשר חלוקת סיוע בדרום הרצועה.
כ-30 משאיות הוכנסו לנקז החוף בפרוזדור נצרים, לאחר שהגיעו מכרם שלום ומרפיח. האירוע התרחש סביב השעה 04:00, כאשר המשאיות היו בדרך למחסות עקורים ליד המעגנה וברימאל. עם מעבר המשאיות בנקז, אלפי פלסטינים הגיעו מצפון והתנפלו על המשאיות. חלקם אף השחיתו את המשאיות וקרעו את צמיגיהם.
מהתחקיר עולה כי כתוצאה מהדוחק במקום נהרגו עשרות, גם מדריסה של נהגי המשאיות. חלק מהמשאיות הצליחו לנסוע צפונה, אלא שאז התקבל דיווח ממתאם פעולות הממשלה בשטחים שחמושים פלסטינים ירו לעבר המשאיות ליד מחסות בשייח עג'לין. בנקז עצמו היה כוח אבטחה צה"לי וחלק מההמון שהתנפל על המשאית האחרונה נע לעבר מחלקת לוחמים עם טנק ומטווח של עשרות מטרים מפקד הכוח חש סכנה, ירה באוויר לאזהרה ולאחר מכן ירו לקרבת הפלסטינים ולרגליהם. על פי ההערכות בצבא, כמה פלסטינים בודדים - עד 10 נפגעו מהירי - ולא כולם בהכרח נהרגו.
2 צפייה בגלריה
תושבי עזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה
תושבי עזה לאחר תקיפות צה"ל ברצועה
תיעוד מאזור התקרית
ב"אל ערביה" דווח כי בעקבות ה"טבח" חמאס מאיים בהפסקת המשא ומתן לעסקת חטופים. בהודעה רשמית מטעם הארגון נמסר: "המשא ומתן אינו תהליך פתוח על חשבון הדם של עמנו, והאויב יישא בתוצאות של כישלון השיחות כל עוד ימשיך בפשעיו נגד עמנו".
בצה"ל אמרו כאמור שבמהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה.
גורמים צבאיים אמרו כי חלק מההמון התקרב לכוח צה"ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. ההמון התקרב באופן שסיכן את הכוחות, שהגיבו בירי - וצה"ל החל לתחקר את האירוע.
משרד החוץ הפלסטיני תיאר את "הטבח המכוער", כלשונו, כ"חלק בלתי נפרד ממלחמת רצח העם שביצעה ממשלת הכיבוש נגד הפלסטינים". חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, אמר כי "הטבח היום הוא פשע אכזרי ומתועב, חסר תקדים בתולדות פשעי המלחמה".
בפתח הגיבו גם על "הטבח העקוב מדם", תוך שהם מתעלמים מהעדויות מהשטח, וטענו כי מדובר ב"כתם שלא יימחק ממערך הכיבוש הטרוריסטי".
עד ראייה אחר סיפר כי התקרית אירעה בכיכר נבולסי, לשם פלסטינים רבים מיהרו ב"מרדף אחר הסיוע המועט שהגיע לאזורם" מתחילת המלחמה. בשיחה עם כלי תקשורת בצרפת טען: "המשאיות המלאות בסיוע התקרבו לכמה טנקים של צה"ל שהיו באזור, וההמונים מיהרו לעברם. החיילים פתחו באש לעבר אנשים כשהם התקרבו לטנקים".