1 צפייה בגלריה
 שני המתמודדים היחידים. חרמוני ומיכאלי
 שני המתמודדים היחידים. חרמוני ומיכאלי
שני המתמודדים היחידים. חרמוני ומיכאלי
(צילום: עמית מגל, עמית שאבי )
הבחירות לראשות מפלגת העבודה ייערכו מחר (שני), ונראה שהפכו לאירוע כמעט נטול עניין פוליטי, שתוצאותיו חזויות מראש. שני מועמדים בלבד נאבקים על התפקיד - שרת התחבורה מרב מיכאלי ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. ההערכה היא כי מיכאלי צפויה לנצח את הבחירות ובכך לעשות היסטוריה: להיות היו"ר הראשונה במפלגה שנבחר פעמיים ברציפות בפריימריז.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
כל חברי סיעת העבודה חתמו על מכתב תמיכה במועמדות של מיכאלי, שאותו יזם יו"ר הסיעה ח"כ רם שפע. "כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי העבודה יביעו בה אמון מחודש", כתבו הח"כים. "לפני כשנה וחצי נבחרה מיכאלי לשבת בראש מפלגת העבודה. מאז, פעלה באמונה ובנחישות בלתי נדלים על מנת להחיות אותה. בתקופה זו, נשבה רוח מהפכנית במפלגה, וזו צמחה, שגשגה מחדש וטיפסה להישג של שבעה מנדטים בבחירות האחרונות לכנסת".
מנגד, מועמדותו של חרמוני נחשבת לצעד מחאתי, לאחר שמתח ביקורת חריפה בשנה האחרונה על התנהלותה המפלגתית של מיכאלי. לדבריו, אם ייבחר לתפקיד - יציב במקומו מועמד אטרקטיבי שיוביל את המפלגה בבחירות הקרובות - כמו הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. "אם אבחר, אפתח מיד את הדלת לכוחות חדשים ואביא מועמד מהשורה הראשונה, שיוביל את הרשימה לכנסת בבחירות הקרובות ויתמודד על הנהגת המדינה", אמר חרמוני. הוא הוסיף: "לאחר מכן אסיר את הווטו שהטילה מיכאלי על חיבורים, ואפעל ליצירת גוש גדול במרכז-שמאל שמפלגת העבודה תהיה גורם מרכזי בו".
לדבריו, ביכולתו להוביל את המפלגה למעמדה הישן כמפלגת שלטון: "אני מתכוון לשים את מפלגת העבודה במרכז ולהחזיר אותה לדרך רבין ובן גוריון. אני פונה למתפקדות ולמתפקדים שרוצים לראות את העבודה חוזרת למעמד של מפלגת שלטון, להצביע עבורי ועבור הדרך שאנו מציגים".
הבחירות, שיתקיימו בין השעות 10:00-19:00 בקרב כ-36 אלף חברי המפלגה, יהיו וירטואליות וייערכו באמצעות הטלפון הנייד או המחשב של כל בעל זכות בחירה. מי שבכל זאת ירצה לממש את זכותו להצביע בדרך המסורתית, יוכל להגיע לאחת מעשר הקלפיות שיוצבו בערים המרכזיות - באר שבע, חיפה, תל אביב וירושלים. הליך הבחירות האינטרנטי יתבצע דרך אתר האינטרנט שהקימה מפלגת העבודה לצורך הבחירות ולאחר זיהוי המשתמש הוא יוכל להצביע. כדי להקל על ההצבעה האלקטרונית, יעמוד לרשות בעלי זכות ההצבעה מוקד טלפוני מיוחד. המטה הטלפוני יסייע למצביעים במהלך ההצבעה לאחר אימות פרטים אישיים.