4 צפייה בגלריה
אבטחה בירושלים
אבטחה בירושלים
כוחות משטרה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לראשונה במשטרה - תגמול כספי על שירות ביחידות מאתגרות ועל הצטיינות בפעילות: מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי התבשר הבוקר (רביעי) על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב על מתווה מענקים כספיים, שיינתנו אחת לשנה לשוטרים ביחידות המבצעיות שנלחמים בפשיעה ובטרור תוך סיכון חייהם. גובה המענקים מסתכם ב-34 מיליון שקל לשנה.
לצד הסיסמאות על השליחות בעבודת השוטרים מול מעשי עבריינות ופיגועי טרור, לעיתים תוך סיכון חייהם, הבין המפכ"ל שבתאי, ממש עם כניסתו לתפקיד, שלצד התודה וההערכה חשוב לתגמל כספית את השוטרים. אחרי משא ומתן ארוך מול משרד האוצר, הוחלט על המתווה שבמסגרתו יועבר המענק בשתי פעימות בתוך שנה.

המענק נועד לתגמל את השוטרים שמשרתים בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים בירושלים, ביחידות שפועלות באכיפה בחברה הערבית, השוטרים במוקד 100 והחוקרים בתחנות המשטרה. בנוסף ייהנו מהמענקים גם אופנוענים ביחידות המבצעיות של המשטרה. בפיגוע בבני ברק בחודש שעבר נרצח השוטר רב-סמל בכיר אמיר חורי שרכב על אופנוע עם רב-סמל מתקדם ע' - ויחד הם עצרו בגופם את המחבל.
גובה המענקים ייקבע לפי קריטריונים שונים ובכללם ותק של עד חמש שנים, ותק של יותר מחמש שנים והצטיינות לשוטרים עם ותק של יותר משלוש שנים. הסכום ייקבע בהתאם למקצוע השוטר ומקום השירות שלו. מענקי השימור והמעבר יינתנו לשוטרים עד דרגת רב-סמל כולל ולקצינים עד דרגת פקד כולל, כאשר חריגים בדרגות בכירות יותר יאושרו ברמה הארצית. מענקי ההצטיינות יינתנו לכל דרגות הנגדים והקצינים עד רב-פקד כולל.
קבלת המענק הראשון לשימור ומעבר למקצועות ואזורי שירות יינתן כבר השנה, והמענק השני יינתן שנה לאחר קבלת המענק הראשון. המענק לשימור ואזורי שירות יינתן עם התחייבות השוטר לשנתיים נוספים של שירות מיום קבלתו.

המענקים למשרתים בין שלוש לחמש שנים

בתוכנית נקבע כי משרתים באזור אגן העיר העתיקה בירושלים יזכו למענק של בין 5,000 ל-6,000 שקל. חוקרים בתחנות בחברה הערבית יקבלו מענק של 6,000 שקל, ואילו סיירים ובלשים בתחנות אלו יקבלו מענק של 4,000 שקל. אופנוענים יקבלו 6,000 שקל, חוקרים בכל תחנות המשטרה יקבלו 5,000 שקל ומשרתים במוקד 100 יקבלו 4,000 שקל.

המענקים למשרתים יותר מחמש שנים

לפי התוכנית, משרתים באזור אגן העיר העתיקה בירושלים יזכו למענק של בין 3,000 ל-12 אלף שקל. חוקרים בתחנות בחברה הערבית יקבלו מענק של בין 3,000 ל-12 אלף שקל, ואילו סיירים ובלשים בתחנות אלו יקבלו מענק של בין 2,000 ל-8,000 שקל. אופנוענים יקבלו בין 3,000 ל-12 אלף שקל, חוקרים בכל תחנות המשטרה יקבלו בין 2,500 ל-10,000 שקל.
4 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה
יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה
מפכ"ל המשטרה רנ"צ שבתאי
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה ברהט
תחנת המשטרה ברהט
תחנת המשטרה ברהט
(צילום: רועי עידן )
גובה המענק ייקבע לפי "מדד התפקוד" של השוטר. ככל שהשוטר עם יקבל מדד גבוה יותר, בהתאם לכך הוא יקבל גם מענק גבוה יותר. מפקדי המשטרה יוכלו להעניק מענקי הצטיינות של בין 3,000 ל-5,000 שקל לשוטרים שמשרתים יותר משלוש שנים. בנוסף יינתנו מענקי יציאה לקורס קצינים ייעודי בגובה של 5,000 שקל ומענקים בגובה של 5,000 שקל לעוברים לתפקידי הדרכה במסגרת מדיניות המשטרה - "הטובים להדרכה".
אגף משאבי אנוש ואגף התכנון של המשטרה עומדים מאחורי הכנת התוכנית שאושרה על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר. גיבוש תוכנית המענקים הושלם בעזרת סקר ארגוני שעליו השיבו כ-25 אלף שוטרים, נתונים שהועברו מאגף משאבי אנוש ואגף התכנון, ודיון של הדרג הבכיר במשטרה.
4 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
רס"ב אמיר חורי שנרצח בפיגוע בבני ברק
(באדיבות המשפחה)

המפכ"ל שבתאי אמר בעקבות פרסום התוכנית: "חשוב שהטובים שבשוטרים יהיו הקצינים של המחר במשטרה, ושהטובים יהיו אלה שידריכו את הדור הבא של השוטרים, וחשוב לתגמל את מי שעובד בליבת העשייה המשטרתית ואף לייצר רצון של שוטרים להגיע ליחידות האלה.
"בנק המענקים שאישרנו נותן מענה ראשוני לצורך שלנו בתגמול שוטרים שעמלים ופועלים בתפקידים מאתגרים ובגזרות מורכבות. אנו חייבים לחזק את משטרת ישראל לא רק באמצעים וטכנולוגיות אלא גם בעידוד השירות במשטרה ובשימור השוטרים המשרתים בארגון. אני מבקש להודות לשר האוצר ולשר לביטחון הפנים על הירתמותם לחיזוק השוטרים שפועלים סביב השעון למען ביטחון ישראל ובכך לחיזוק המשטרה".

"מהלך שיוביל לקפיצת מדרגה משמעותית במשטרה"

השר לביטחון הפנים בר-לב אמר: "משטרת ישראל נמצאת בחזית הלחימה בפשיעה ובטרור, והשוטרים והשוטרות חוצצים בין המחבלים צמאי הדם לבין אזרחי ישראל. הם פועלים בנחישות, במסירות ובאומץ לב, ועושים זאת לילות כימים. משטרת ישראל היא מרכיב מהותי בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ולשוטרים ולשוטרות מגיעות הערכה והוקרה גדולות, שיבואו לידי ביטוי לא רק במילים אלא גם במעשים.
"המהלך היום הוא רק נדבך אחד, מני רבים, שיוביל לקפיצת מדרגה משמעותית של משטרת ישראל - החל משדרוג שכר השוטרים, דרך תוספות של כוח אדם ועד רכש של טכנולוגיה ואמצעים חדשניים. אני מבקש להודות לשר האוצר אביגדור ליברמן שהבין גודל המשימה והתגייס לסייע, ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שמוביל את הארגון בנחישות בימים מורכבים אלו".
שר האוצר ליברמן אמר: "מוטיבציית שוטרי ישראל חשובה ביותר, במיוחד בימים אלו. נמשיך לתמרץ ולעודד את אלה שדואגים לביטחונה של מדינת ישראל ולהביע את הערכתנו העמוקה על פועלם. בצעדים אקטיביים ויוזמה נגביר את תחושת הביטחון בקרב אזרחי המדינה".
הממונה על השכר קובי בר נתן אמר: "להון האנושי במשטרת ישראל תפקיד חשוב בהגברת תחושת הביטחון של אזרחי ישראל. אני מברך על התוכנית אשר נותנת רוח גבית לשוטרי ישראל וכל זאת תוך עידוד מצוינות במשטרה וחיזוק המערכים הבאים בקשר יום יומי עם הציבור".