חבר הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד) ביקר את התנהלות הממשלה בכל הנוגע למאבק בקורונה, שכן לטענתו הצעדים לבלימת הגל הנוכחי נעשו מאוחר מדי. "אנשים שילמו בחייהם בשל כך", אמר אקוניס בריאיון באולפן ynet. השר לשעבר התייחס גם לעימותים הקשים אמש בגבול עזה, שבהם נפצע באורח קשה סמ"ר בראל חדריה שמואלי: "אם מחבל בא להרוג אותך - צריך להרוג אותו".
אתה רוצה להגיד מילה טובה לממשלה? "אני חושב שהדברים נעשו מאוחר מדי בנושא הקורונה, ובאופן ניכר. הייתה תרדמת לאורך זמן רב של הממשלה. עם החיסון השלישי היה אפשר להתחיל הרבה לפני. אנחנו רוצים בטובתם של אזרחי ישראל, ואם הם יבריאו והמספרים יירדו אז אנחנו נברך על כך, אבל זה לא אומר שלא הייתה יקיצה מאוחרת. לצערי אנשים שילמו בחייהם ונדמה שהעלייה בתחלואה ממשיכה. אני מתפלל שאזרחי ישראל יבריאו ונמנע גל רביעי עוצמתי".
2 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"אנשים שילמו בחייהם בגלל שהממשלה איחרה לפעול בנושא הקורונה". אקוניס
(צילום: הדר יואביאן )
נעבור לאירועי גבול עזה אמש. מה עושים עכשיו עם חמאס? "הממשלה צריכה לעשות את מה שאמרה. בנט אמר שהוא יגיב בצורה אחרת לחלוטין ממה שהיה בעבר. אמרתם - תעשו, הבטחתם - תקיימו, אתם כבר חודשיים במשמרת. לצערי התנועה האיסלמית בישראל מנהלת את העניינים, אחרת מדוע אין תגובה על מה שהיה אתמול בעזה?".
איך יכול להיות שמחבלים מתקרבים לחיילים שלנו כל כך קרוב? "לא יכול להיות שחיי חיילנו יהיו הפקר, מחבלים צריך להרוג. אם מחבל בא להרוג אותך - אתה בא להרוג אותו. הרי לא מדובר באדם תמים תושב רצועת עזה שיצא לקניות בשוק, מדובר במחבל שהיה צריך למות אחרי שפגע בבראל".
2 צפייה בגלריה
"המחבל היה צריך למות אחרי שפגע בבראל". סמ"ר חדריה שמואלי שנפצע בעימותים בגבול
"המחבל היה צריך למות אחרי שפגע בבראל". סמ"ר חדריה שמואלי שנפצע בעימותים בגבול
"המחבל היה צריך למות אחרי שפגע בבראל". סמ"ר חדריה שמואלי שנפצע בעימותים בגבול
(צילום: EPA)
"לצערי, בגלל תופעות שונות ומשונות בעשורים האחרונים, בעיקר בשני עשורים האחרונים, כוחותינו נרתעים מלפגוע באויב, כי הם חושבים על מה יהיה אחר כך בפרקליטות הצבאית וכיצד יוגש נגדם כתב אישום כי הרגו מחבל. זה דבר נורא, אין דברים כאלה בצבאות העולם - צבא צריך להגן על אזרחיו, ולא לחשוש מעמותה מסוימת או מהפרקליטות הצבאית. הגישה הנוראית הזאת צריכה להסתיים. אגב, ההתפרעויות ברצועה הן 24 שעות לאחר העסקה עם חמאס על העברת הכסף הקטארי דרך מנגנון האו"ם וכל הקשקוש הזה".
אקוניס הוסיף: "יש מורכבות בעזה מימי שמשון הגיבור וזה לא חדש, זאת מורכבות גדולה. הקאסם הראשון נורה על שדרות ב-2001, וכבר אז לצערי לא הייתה תגובה אגרסיבית. הייתה הכלה הרבה מאוד שנים, וזאת שגיאה".