2 צפייה בגלריה
אין תור בהבימה
אין תור בהבימה
מוקד בדיקות קורונה בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (חמישי) עם בכירי משרד הבריאות ומנכ"לי קופות החולים. למרות העלייה המתונה בתחלואה לאחרונה, בפגישה הוחלט למקד את מירב המאמצים בעידוד החיסון הרביעי ובהדגשת הנחיצות שלו בכל הנוגע למניעת מחלה קשה.
בנט ביקש מהקופות למקד את ההסברה בעניין זה ולהדגיש את חשיבות המנה הרביעית בקרב האוכלוסייה בסיכון. לקראת סוף הפגישה ציינו בכירי המשרד כי במידה ויפתח וריאנט חדש, אחרי BA2, שעשוי להיכנס לישראל - ישנה תוכנית אסטרטגית מוכנה בעניין שתכלול את סגירת השמיים תוך זמן קצר.

לאחר הפגישה פרסמה לשכת אש הממשלה הודעה שלפיה בנט אישר את המשך פעילות מיפקדות הקורונה, הארכת מדיניות הטיפול הקיימת במגפה ודחיית הכניסה לשגרת "בין גלים" עד ל-1 במאי. כמו כן מבצע הגברת ההתחסנות בקרב בני 60 ומעלה זכה לשם "כל המציל".
בין הצעדים שעליהם הוחלט: מתן תמריץ של 100 שקלים לקופות החולים על כל מתחסן, משלוח מסורנים למי שלא התחסנו, ומסע הסברה בכלי התקשורת והרשתות החברתיות.
מנכ"לית קופת החולים מאוחדת, סיגל רוזנברג, אמרה כי "המשימה כרגע היא לחסן אזרחים מעל גיל 60. אנחנו רוצים לעשות את מבצע החיסונים עד 15 באפריל, והמאמצים כרגע הם למנוע תחלואה לקראת פסח". לדבריה, "מה שקורה כרגע זה שמתוך מיליון וחצי בני 60 ומעלה, כ-120 אלף לא התחסנו בכלל ו-450 אלף לא התחסנו במנה הרביעית. ההסברה הייתה מאוד חלשה לגבי יעילות המנה הנוספת ולכן היה מאוד קשה לשכנע את האנשים".
רוזנברג ציינה כי "אנחנו הולכים להסביר שלחיסון יש מועילות של פי 4 במניעת תחלואה קשה, ולכן הוא מאוד אפקטיבי. החיסונים לא מונעים הדבקה אבל הם מונעים תחלואה קשה. החשש המרכזי כרגע הוא מפני תחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה ונתחיל מבצע של שבועיים וחצי כדי לסגור את הפער הזה".
ברקע התוכנית שכוללת את סגירת השמיים, היום נרשמה התנועה הערה ביותר בנתב"ג מפרוץ המגפה. כ-50,500 נוסעים צפויים לעבור בנמל התעופה ב-308 טיסות בינלאומיות. כ-27 אלף מהם יצאו מישראל, וכ-23 אלף ייכנסו אליה.
2 צפייה בגלריה
סיגל רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת
סיגל רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת
מנכ"לית מאוחדת סיגל רוזנברג. "המשימה כרגע היא לחסן אזרחים מעל גיל 60"
(צילום: ענבל מרמרי)
נוכח העלייה במספר הנדבקים היומי, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא יקיים היום ב-16:30 תדרוך עיתונאים.
הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 13,603 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-71,300 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על כ-19%. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.42 - דבר המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שבמצב קשה ירד מעט מאתמול והוא עומד על 301. עוד עולה מהנתונים כי 130 חולים במצב קשה מחוברים למכונות הנשמה. מתחילת השבוע אושפזו 122 חולים חדשים במצב קשה, 30 מהם אתמול. מנגד, עשרות חולים החלימו ולפחות שבעה חולים נפטרו השבוע.
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה