3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בנצרת אישר היום (שלישי) הסדר טיעון עם עובד בכיר במשרד הביטחון לשעבר, והרשיע אותו בקבלת שוחד והלבנת הון. מכתב האישום המתוקן עולה כי תמורת עבודות שביצע קבלן בביתו, הוא זכה במכרזים של משרד הביטחון במיליוני שקלים. גזר הדין יימסר בחודש הבא.
הנאשם הוא יובל שרעבי (52) שהיה מנהל מחוז הצפון באגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון בשנים 2017-2015. במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי הוא ירצה תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות, וישלם קנס של 350 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בנצרת
בית משפט השלום בנצרת
בית המשפט בנצרת
(צילום מתוך אתר בתי המשפט)
לפי כתב האישום, שהוגש לפני שנה בדיוק, בזמן ששימש בתפקיד הבכיר בנה שרעבי בית בגבעת אבני, סמוך לביתו של חיים טורג'מן - בעל חברה שהיא ספקית מוכרת של משרד הביטחון. בתקופה שבה בנה הבכיר את ביתו הוא פנה אל טורג'מן, וזה שילם בין היתר - בהמחאה של החברה בבעלותו - את שכרה של האדריכלית שתכננה את הבית בסך של מעט פחות מ-12 אלף שקל. בנוסף שלח טורג'מן את אחד העובדים - לבקשתו של שרעבי - לבצע עבודות חשמל בבית ההולך ונבנה.
בתמורה דאג הנאשם כי טורג'מן יזכה במכרז של משרד הביטחון בשווי 9 מיליון שקל. על פי ההסדר, שנקבע בתום הליך גישור, הוא הורשע בלקיחת שוחד.
מאישום אחר עולה כי שרעבי השתמש בחשבון בנק השייך לאחותו, ובו היו יותר ממיליון שקל. בגין מעשים אלה הוא הורשע בעבירות של הלבנת הון.
3 צפייה בגלריה
עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק
עורך הדין אייל בסרגליק
(צילום: ליאת מנדל)
בתחילה ביקשה המדינה לחלט את הבית שבנה הנאשם, בשל עבירות הלבנת ההון, אך בית המשפט דחה את הבקשה.
עו"ד אייל בסרגליק שייצג את שרעבי אמר כי "95% מהחשדות הופרכו". לדבריו, "תיק זה החל ברעש וצלצולים אודות חשדות מופרכים משלל ספקטרום העבירות. נכון להיום אחרי שכבוד השופט אבנון אמר את דעתו בהליך החילוטים בדבר גובה השוחד הנטען, ולאחר שימוע, נותרו חשדות עמומים ואמורפיים בדבר שוחד בסכומים פעוטים ועבירת הלבנת הון טכנית של אי דיווח".
בסרגליק הוסיף: "אף סכום השוחד והעונש המוסכם של 9 חודשי עבודות שירות מעיד שהתזה המרכזית שנבנתה על ידי המשטרה והפרקליטות נעלמה כלא הייתה לה. תיק שאין בו כלל שוחד ישיר, ויש בו עבירה טכנית של הלבנת הון. אנו שמחים שמרשנו יצא לדרך חדשה כשההליך הפלילי וסכנת המאסר חלפה לה, לאחר מספר שנות אי ודאות".