פרשה מזעזעת במזכרת בתיה, שבמסגרתה - לפי עדויות - שני תלמידים בכיתה ו' הותקפו על-ידי ארבעה תלמידים מהכיתה שלהם. על פי עדותם, התקיפה כללה גם פגיעה מינית. אחרי השעיה ממושכת, החליטו במועצה להחזיר את התלמידים - שלומדים באחד מבתי הספר היסודיים במזכרת בתיה - לאותו בית ספר. בתגובה, השביתו הבוקר (חמישי) ההורים את הלימודים, ועשרות הפגינו מול משרדי המועצה המקומית ביישוב בקריאה ל"מוגנות לילדים שלנו".

הפרשה נחשפה לפני כחודש, כשאחת התלמידות אזרה אומץ וסיפרה את שאירע. "היא שחזרה את כל מה שהילדים ראו ושמעו והיה קשר שתיקה מפחד ואימה שהטילו ארבעת התוקפים", אומרת ל-ynet אימו של אחד משני הקורבנות.
על פי הפרטים שנחשפו, נטען כי ארבעה תלמידים, שגילם פחות מ-12 ואינם בני אחריות פלילית, תקפו פיזית ומינית בחדר המדעים בבית הספר שני תלמידים בכיתה שבה הם לומדים. הארבעה הושעו מבית הספר ואתמול, לאחר שהמועצה המקומית לא הצליחה לשבצם בבתי ספר אחרים ביישוב כי ההורים באותם מוסדות התנגדו, הודיעו להורי הקורבנות ולהורי שאר התלמידים כי הארבעה ישובו ללמוד בבית הספר.
בתגובה, בית הספר הושבת היום מלימודים, ועשרות הורים הפגינו בגשם שוטף מול בניין המועצה המקומית על אוזלת ידם של מקבלי ההחלטות ביישוב ובבית הספר בטיפול בפרשה. "לא ייתכן שיחזירו את התוקפים לבית הספר ללא תוכנית מוגנות מוסדרת של ההורים ובחוסר שקיפות מצד בית הספר כלפי ההורים", אמרה אחת המפגינות.
1 צפייה בגלריה
הפגנת הורים במועצה מקומית מזכרת בתיה
הפגנת הורים במועצה מקומית מזכרת בתיה
הפגנת ההורים הבוקר מחוץ לבניין המועצה במזכרת בתיה
(צילום: מאיר תורג'מן)
אימו של אחד הקורבנות, שלא השתתפה בהפגנה, סיפרה ל-ynet כשדמעות זולגות מעיניה: "לשמוע מהבן שלי איך הארבעה השפילו אותו, תקפו אותו פיזית ומינית, וגם את החבר שלו לכיתה; את הפחד שלו מפניהם, את שמירת הסוד כדי שלא יגידו לו שטינקר ושלא יפגעו בו. ברגע שזה נודע לי לפני חודש זעקתי זעקות שבר - איך פגעו בילד שלי במקום שהוא אמור להיות בו מוגן והכול מתחת לאף של המורים, כשגררו אותו בכוח או באיומים לחדר מדעים ועשו לו דברים קשים".
עוד הוסיפה האם: "איפה נשמע דבר כזה שהבן שלי ועוד חבר מהכיתה יפגשו מידי בוקר ובכל שעות הלימודים את התוקפים שלהם. הרי כל מפגש כזה מעורר בו פחד שזה יקרה פעם נוספת ויציף מחדש את כל הדברים המזעזעים שעבר. וכמעט חודשיים לפני חשיפת הפרשה הוא הצליח לשמור בסוד מאיתנו את הזוועות שהוא עובר בבית הספר. הבן שלי עדיין פוחד מהתוקפים".
היא גם סיפרה על השיחה שלה עם מנהלת הבית הספר, שלדבריה ניסתה "לטייח את מה שהילדים עברו ולהקטין את האירועים כשכל עולמנו חרב עלינו. לא מעניין אותי שאין לתוקפים אחריות פלילית, משרד החינוך והמועצה המקומית צריכים לקחת אחריות ולטפל בפרשה החמורה, כולל לטפל בילדים הפוגעים".
ממחוז המרכז במשרד החינוך נמסר: "מדובר באירוע קשה, רגיש ומורכב מפאת גילם של המעורבים, המלווה ומטופל בידי כלל הגורמים המקצועיים, הפסיכולוגיים והיועצים במשרד. יובהר, לאחר חודש ימים התלמידים חזרו לבית הספר, מתוקף זכות לחינוך. לבית הספר נבנתה תוכנית מוגנות בית ספרית, שכבתית ופרטנית, כדי להבטיח את תחושת המוגנות".
מהמועצה המקומית מזכרת בתיה לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.