פיצוץ אירע אמש (יום ה') באזור הרצליה, במקום שבו היה מתקן של תעש בעבר. עשן לבן עלה מאזור הפיצוץ, ותושבים במקום דיווחו על ריח חזק של אבק שריפה. חבלנים סורקים את השטח.
הכבאים הרימו מנוף מיוחד על מנת לסרוק את השטח מלמעלה. לא דווח על נפגעים.

2 צפייה בגלריה
נוף ים בהרצליה
נוף ים בהרצליה
אזור הפיצוץ
הפיצוץ נשמע היטב בכמה יישובים באזור המרכז - בין היתר בהרצליה, פתח תקווה, גבעתיים, קריית אונו וראש העין.
שמשון סער, שהיה עד לפיצוץ, סיפר ל-ynet: "הייתי 300 מטר ממוקד הפיצוץ. היה פיצוץ מחריד. חשבתי שזה מטען חבלה ואז כל הסביבה התמלאה עשן שחור, החורש התמלא גם. כולי חול, נפל עליי חול על הראש. לא יכולתי לראות. הייתה כאן משפחה שסיפרה שהם ראו לפני כן אש".
במקום אירע אסון כבד לפני כ-30 שנה. ב-30 ביולי 1992, בשעה 8:00 בבוקר, שני פיצוצים עזים הרעידו את הרצליה. הפיצוצים, שאף גרמו לניפוץ שמשות בתל אביב, אירעו במחסן תת-קרקעי של חומרי נפץ במפעל התעשייה הצבאית בנוף ים. אבנים וגושי בטון הועפו למרחק של קילומטרים ופטריית עשן שחורה נראתה בשמיים. בתאונה הקשה נהרגו שני עובדים ועשרות נוספים נפצעו. חומרי הנפץ שהתפזרו לכל עבר גרמו לזיהום סביבתי, וכעבור כחמש שנים נסגר המפעל.

המפעל הנטוש עמד שומם במשך עשרות שנים, והטבע ופגעי הזמן השתלטו על המבנים ההרוסים. סכנת הזיהום הכימי הרחיקה את הסקרנים, ובעלי חיים רבים, כמו עדר צבאים, שועלים, נחשים, נמיות ותנים ניצלו את המצב הנדיר והפכו את השטח הפראי לביתם.
פורסם לראשונה: 22:10, 22.06.23