נער ערבי ממזרח ירושלים תקף חרדי ברכבת הקלה. תיעוד המקרה שפורסם בטיקטוק

בית משפט השלום לנוער בירושלים גזר היום (רביעי) שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות שירות לתועלת הציבור על הצעיר ממזרח העיר שסטר לנער חרדי ברכבת הקלה באפריל אשתקד.
בתקרית האלימה, שהתרחשה בערב יום העצמאות לפני מבצע שומר החומות, הגיעו שישה נערים ערבים לשני נערים חרדים ברכבת הקלה, ואחד מהם, אז בן 17 וכיום בן 18, סטר לנער החרדי כשחברו מצלם אותו. הסרטון פורסם ברשת הטיקטוק ויצר גל סרטונים שכונו "טרור הטיקטוק".
בגזר הדין ציינה השופטת קטי צווטקוב דורפמן כי "הנאשם הבחין בנערים שהיו בעלי חזות דתית יהודית וללא כל דין ודברים ביניהם או התגרות מצידם החליט לתקוף אותם בשל מוצאם. הנאשם שיתף את חברו בתוכנית שהציע לו לצלם את התקיפה". עוד הוסיפה השופטת כי "כשהגיעה הרכבת לתחנת שועפט ניגש הנאשם לנערים וסטר להם. מאוחר יותר הופץ הסרטון בטיקטוק כשמעליו מתנוסס בערבית הכיתוב 'אתם תמשיכו למחוק ואני אמשיך להעלות. זה או העם הפלסטיני או אתם'".
1 צפייה בגלריה
מעשה אלימות ברכבת הקלה בירושלים
מעשה אלימות ברכבת הקלה בירושלים
הנאשם שיתף את חברו בתוכנית התקיפה, והחבר הציע לו לצלם זאת
"לעבירות בעלות מניע גזעני חומרה יתרה, מעבר לפגיעה הקשה והמשפילה של נפגעי העבירה עצמם, הן פוגעות גם בסדר הציבורי ובדמוקרטיה. קטינות אינה תעודת ביטוח כנגד הרשעה", אמרה השופטת, שהוסיפה כי "לא ניתן להימנע מהרשעתו והליך שיקומי. גם גילו והעובדה כי הוא עומד לדין לראשונה בחייו יילקחו בחשבון לעניין רכיבי הענישה".
במסגרת שלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ברכה בן אדרת-זרחיה, להרשיע את הנאשם ולהשית עליו מאסר של חודשיים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי לנפגעי העבירה וצו מבחן, לאור חומרת העבירה על נסיבותיה.
עו"ד חמזה קוניה שייצג את הנער התוקף אמר כי "הוא עבר תקופת שיקום משמעותית והביע חרטה כפי שעולה מתסקירי המבחן".