שר המורשת עמיחי אליהו תקף היום (שלישי) את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שקרא ביום שבת האחרון במחאה בחיפה להגביר את המחאה נגד המהפכה המשפטית ולעבור למרי אזרחי. "הקריאה של ברק למרי אזרחי גרועה יותר מהאונס של קצב", אמר אליהו בריאיון לחדשות 13.
"אהוד ברק הוא איש רב זכויות שעשה הרבה למען עם ישראל, אך זקנותו מביישת את צעירותו", ציין אליהו, "כשאנחנו באים לזקנותו ורואים את ההפקרות ואת הניסיון שלו לעורר פה מרי אזרחי, צריך לומר - אתה לא תשתמש בדרגות שעם ישראל נתן לך כדי לפגוע במדינה. נראה לי שזה לגיטימי, והיינו עושים את זה גם לכל דמות אחרת, כולל לרב ראשי שנכנס לכלא".
1 צפייה בגלריה
"מדובר באיש יקר שאיבד את הדרך". אליהו וברק
"מדובר באיש יקר שאיבד את הדרך". אליהו וברק
"מדובר באיש יקר שאיבד את הדרך". אליהו וברק
(צילום: משה מזרחי, מוטי קמחי)
הוא הוסיף: "לאריאל שרון יש זכויות וגם חסרונות, ברגע שהוא פינה את גוש קטיף. לנשיא קצב אני מניח שיש זכויות, וברגע שהוא אנס ידענו לפגוע בו ולהכניס אותו לכלא. לפגוע במדינת ישראל זה מאוד חמור. לקרוא למרי אזרחי זה מאוד חמור. אני לא בטוח שמי שהולך ורוצה לפרק את מדינת ישראל זה לא דבר חמור כמו אונס".
כשנשאל אם מבחינתו קריאה למרי אזרחי היא שוות ערך לעבירות האונס שבהן הורשע הנשיא לשעבר משה קצב, השיב: "יותר חמור. מי שרוצה לפרק את מדינת ישראל פוגע בדבר הכי נפלא שקם באנושות, שהקמנו אותו בעשר אצבעות".

אליהו האשים את ברק, שלטענתו "משחיר את מדינת ישראל ומעודד מלחמת אחים". לדבריו, "חס ושלום אני מקווה שזה לא יגיע לדברים כאלה. לקרוע את מדינת ישראל זו הסתה. זה פוגע בנו ברמה הבינלאומית, בכל אחד מאיתנו. זה פוגע בנו ברמה הכלכלית וביכולת שלנו לנהל דו שיח משותף. אגב, ברק היה זה שאמר לפני 17 שנה שמדינה דמוקרטית לא יכולה לסבול דבר כזה. אי אפשר לזלזל בחומרה של מה שהוא אומר. אי אפשר להעביר את זה לסדר היום. מדובר באיש יקר שאיבד את הדרך".
ברק טען במהלך ההפגנה בחיפה כי "מה שנתניהו מוביל עבד בפולין והונגריה, אך לא יעבוד פה. אנחנו נילחם, ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר". הוא ציין כי "מטרת המחאה חייבת להיות ברורה: אין פשרות עם מי שניסה לרסק את הדמוקרטיה, נכשל הפעם ופועל להצליח תחת תעמולת כזב ומסכי עשן. מעל חקיקת ההרס שהחלה מתנוסס דגל שחור, ויש לפעול להפסקתה ולהרחקת אלה שמקדמים אותה. לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי - אי ציות אזרחי בלתי אלים. זהו התסריט שכבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד רבים. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה".