עמירם אדרי (47) הורשע באונס של שמונה נערות בשנת 1999, וריצה 18 שנות מאסר בבית הכלא עד לשחרורו ב-2016. ואולם, עברו הפלילי של מי שמכונה "אנס היערות" לא מונע ממנו לנסות את מזלו באתרי היכרויות וכן ברשת הפייסבוק תחת שמות בדויים. ל-ynet נודע כי אדרי פעיל לאחרונה, בין היתר באתרים המיועדים לציבור הדתי וברחבי הרשת. הוא הודה בכך, אך הכחיש כי התחזה וטען: "אני לא מתכוון לפגוע באף אחת, אני מחפש להכיר מישהי לקשר רציני".
3 צפייה בגלריה
עמירם אדרי
עמירם אדרי
מחפש שידוך ברשת. "אנס היערות" עמירם אדרי
"הוא הציג את עצמו כעמיחי, גרוש ללא ילדים שעובד בחברת תאורה", סיפרה אחת הנשים שהכירה אותו ברשת ואף יצאה עמו למספר דייטים, "הוא נראה בחור דתי-לאומי רגיל, אבל מדי פעם הוא שיקר ונהג להיעלם לכמה ימים. זיהיתי שהוא מחפש לקיים קשר מיני".
בשיחה עם אדרי, בתגובה לדברים, הוא הכחיש שהוא מתחזה וטען כי הוא מעוניין "בסך הכול להכיר אישה לקשר רציני", כלשונו. "אני לא התחזיתי, ראיתם את תעודת הזהות שלי?", הוא אמר ל-ynet, "לא ראיתם שום דבר. אתם מדברים על פוסטים שנכתבו ב-2017, אני לא מבין מה אתם רוצים". אדרי התייחס לפוסט שפורסם ברשתות החברתיות לפני כארבע שנים, שנה לאחר שחרורו מהכלא, שהזהיר מפניו וזכה למאות שיתופים.
"אם אתם במקרה שומעים ממישהי שיוצאת לדייטים עם אדם בשם אדרי או אדרעי, תזהירו אותה", נכתב אז בפייסבוק ובאינסטגרם, "זה עמי - עמירם אדרי, אנס סדרתי. לאחרונה הוא עבר לגור בקריית ארבע, לחילופין גר בקריית מלאכי, ומציג את עצמו כגרוש ללא ילדים. הוא משנה כתובות ולפעמים מציג את עצמו כרווק, כבן מסור שמטפל באביו החולה באשדוד. הוא מנסה להכיר בנות דתיות בעיקר, בשיחת טלפון הוא נשמע בחור תמים, טוב ומלח הארץ, אבל לא כך הדבר".
עוד נכתב בפוסט: "לידיעתך, הוא עבריין מורשע שישב 18 שנה בכלא בגין אונס של שמונה נערות ביערות ירושלים, בבקשה תיידעו את מי שצריך כדי שאף אחת לא תיפול בפח זבל הזה. אנא היזהרו מפניו. בפרופיל הפסיכולוגי שעשו לו בעת המשפט נקבע שהוא פסיכופט, אגוצנטרי, אכזר ומסוכן", נטען בידי הגולשת, "הוא מנסה להכיר בנות. גם אם אין בכוונתו לאנוס, ראוי שבנות יידעו עם מי הן יוצאות".
3 צפייה בגלריה
הפוסט שפורסם
הפוסט שפורסם
הפוסט "המזהיר" מפני אדרי: "אנס סדרתי"
"אני לא מתכוון לפגוע באף אחת", טען עוד אדרי בשיחה, "אני בסך הכול נכנסתי לאתר היכרויות כדי להכיר מישהי. איבדתי את ההורים שלי בשנתיים האחרונות, גם את אבא וגם את אמא, ואני מנסה להכיר מישהי למטרה רצינית. ברגע ששומעים את השם האמיתי שלי, לוקחים צעד אחורה ומפרסמים את הדבר. אני לא פגעתי באף אחת ולא עשיתי שום דבר שאסור לעשות".
אדרי נשאל אם לנשים שאליהן הוא פונה לא מגיע לדעת על עברו, והשיב: "ברור שמגיע לדעת". בעקבות פנייתו לנשים נוספות בתקופה האחרונה, נשים רבות שוב שיתפו את הפוסט המזהיר מפניו.
אחת מן הנשים שאדרי פנה אליה סיפרה בשיחה עם ynet כיצד היא כמעט נפלה ברשתו. "עמירם פנה אליי לפני כחודש מפרופיל ללא תמונה, וכתב לי בהודעה שאני נראית יפהפייה והוא ישמח להכיר אותי לקשר רציני. עניתי לו שאני לא רוצה לדבר עם אנשים שאין להם תמונת פרופיל, ואז הוא שלח לי תמונה שלו. הוא אמר שהוא מקריית מלאכי, ושהוא בן 42. הדיבור שלו היה טכני מאוד. הגיל הזה מבוגר מדי בשבילי, אמרתי לא שאני לא מעוניינת וחשבתי שכך זה הסתיים".
שבוע לאחר שהתכתבה עם אדרי, היא נתקלה להפתעתה ובמקרה בפוסט המדובר. "הייתי בשוק, חיפשתי עליו מידע באינטרנט והבנתי מי הוא", היא שחזרה, "הוא גם שיקר לגבי הגיל שלו - מסתבר שהוא בכלל בן 47. הבנתי שהוא נמצא באתרי היכרויות והסירו אותו משם. עוד התברר לי שבת דודה שלי דיברה איתו לפני שנה וחצי, והיא אמרה אז שהוא נשמע סוטה כי הוא רצה לדבר איתה בשיחות וידאו. צריך להזהיר מפניו, זה אדם שישב 18 שנים על אונס. למזלי, משהו בו לא עבר לי והשיחה לא המשיכה יותר מדי, אבל אין אולי יש עשרות נשים או ילדות שהוא כן מצליח לשחק להן בראש, צריך להיזהר".
אדרי, נשוי ואב לבן מקריית מלאכי, ביצע את עבירות האינוס כשהיה בשנות ה-20 לחייו. הוא הורשע, על-פי הודאתו, בביצוע אונס, מעשה סדום ומעשים מגונים בשמונה נערות באזור ירושלים בגילים 22-16. שבע מהן - נערות דתיות, תלמידות בית ספר או אחרי שירות לאומי.
3 צפייה בגלריה
עמירם אדרי
עמירם אדרי
"לא רוצה לפגוע, רק להכיר". אדרי
לפי כתב האישום שהוגש נגדו, אדרי נקט בשיטת פעולה אחידה. הוא אסף למכוניתו את הנערות בשעות הערב והלילה, והציג את עצמו בשמות בדויים וכעובד הסוכנות היהודית, או בחברה להגנת הטבע. הוא יצר שיח עם הנערות, ובחלק מהמקרים הציע גם להן עבודה במחנה קיץ או בקייטנה שהוא "מארגן במסגרת עבודתו".
במהלך הנסיעה, מתואר באישומים, הוא סטה לדרך צדדית ולאתרים מבודדים באזור פרוזדור ירושלים, בטענה שהוא חייב להגיע ליעד זה גם כן בשל עבודתו. הוא נהג לעצור את מכוניתו באזורים המבודדים, ותקף את הנערות תוך שימוש בכוח ובאיומים. היו גם תלונות מצד נערות שהצליחו להימלט ממכוניתו של אדרי, והתלוננו על כך בהמשך.
שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים - יעקב צמח, מרים נאור ומוסי ארד - גזרו על אדרי 18 שנות מאסר. השופטים הדגישו כי רק בשל הודאתו, שמנעה מקורבנותיו את החוויה הקשה של חזרה על פרטי הפשע בעדות בבית המשפט, אין הם מטילים על אדרי את מלוא העונש הראוי.
"הנאשם חטף שמונה נערות צעירות ועשה בהן מעשים מיניים קשים", אמרו אז השופטים, "אין ספק שהוא פצע את נפשן, פגע ברוחן וחיבל בהווייתן. מי חכם ויודע היום לאן יובילו הטראומות הקשות של שמונה הנערות מאירוע נורא זה, אם תהיה להן תקנה ומה המחיר שישלמו מעתה באורחותיהן.
"מאורעות לילה זה ירדפו אותן, מן הסתם, עד סוף ימיהן", צוין עוד בתקופת הגשת האישום, "כל נערה ונערה היא עולם ומלואו. המתעלל מינית בשמונה נערות אין דינו כדין המתעלל באחת או שתיים. גם ברור מהראיות, כולל אלה שהוגשו מטעם הנאשם, כי הוא מסוכן לציבור וכי יש חשש של ממש שיחזור לסורו, אם יימצא מחוץ לבית הכלא. הציבור זכאי להגנה מפניו".
נציין כי מטרתו של חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין היא להגן על הכלל באמצעות "הערכות מסוכנות" לגבי עברייני מין בשלבים השונים של ההליך המשפטי, וכן פיקוח, מעקב ושיקום מונע לעבריינים לשם מניעת ביצוע עבירות מין חוזרות. ואולם, ממידע שהגיע למערכת ynet נראה כי על אדרי אין פיקוח ובטח שלא מעקב אחרי פעולותיו באינטרנט וברשתות החברתיות.