השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דן הערב (יום ראשון) עם המפכ"ל יעקב שבתאי על עמדת המשטרה והמשרד בעניין ההגבלות בהר הבית בחודש הרמדאן. המפכ"ל אמור להיפגש הערב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, וככל הנראה גם עם ראש השב"כ רונן בר, כדי לדון בעמדות המקצועיות ולנסות לגבש הסכמות לקראת הדיון מחר אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שההכרעה בידיו.
1 צפייה בגלריה
הרצי הלוי, יעקב קובי שבתאי
הרצי הלוי, יעקב קובי שבתאי
שבתאי והלוי
(צילום: מארק ישראל סלם, דובר צהל )
בן גביר, נזכיר, לוחץ להטיל מגבלות חמורות על כניסת המוסלמים להר הבית, דבר שבמערכת הביטחון מזהירים שעלול להציף מחדש את המתח סביב מסגד אל-אקצא - ולהזין את הקונספירציות שישראל מנסה "להשתלט" עליו. נתניהו כבר הסכים עקרונית לעמדת בן גביר, אך בצל הסערה שנוצרה עדיין לא ברור אם בסופו של דבר תתקבל עמדתו של השר.
בארצות הברית מפעילים לחץ על נתניהו שלא להסכים להגבלות נוקשות מדי, כשבישראל אמרו היום כי ההערכה היא שמנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר מעוניין בעצמו בהבערת השטח לפני הרמדאן.
למרות זאת, בסביבת בן גביר אומרים שהוא ממשיך לעמוד על כך שיש להגביל ערבים-ישראלים מתחת לגיל 50-45 מלעלות להר הבית, על אף שהוא מוכן "להתגמש" בעניין אלפים בודדים שכניסתם כן תתאפשר.
במקביל, המשטרה נערכת להעמיק את המודיעין הגלוי ברשתות החברתיות בקרב ערביי ישראל, כדי לאתר מסיתים שקוראים למהומות בהר הבית ולעצור אותם לפני שייכנסו פנימה.