משרד ראש הממשלה פרסם באחרונה מכרז בינמשרדי לתפקיד סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש – תפקיד שלא היה אויש כבר שש שנים ונחשב לאחד התפקידים החזקים בשירות המדינה. הממונה לתפקיד חולש של מאות תפקידים, תקציבים גדולים והשפעה נרחבת, שכן הוא אחראי גם על משרדים נוספים מעבר למשרד רה"מ דוגמת משרד ירושלים, מערך הסייבר, משרד התפוצות, משרד המודיעין ועוד.
בזמן שהמכרז תלוי ועומד, הופתעו העובדים לגלות ש"המועמדת לכתר" - סיגלית גבאי - הגיעה למשרד לפגישת חפיפה אצל נעמי מן, הממונה הנוכחית על משאבי אנוש, ומי שמילאה בפועל את התפקיד. מן הגדילה לעשות וגם הציגה את גבאי בפני העובדים כמי שאמורה להחליף אותה לאחר שתוכרז כזוכה במכרז ולאחר שנעמי מן תצא לחופשה ללא תשלום.
2 צפייה בגלריה
סיגלית גבאי
סיגלית גבאי
הוצגה כסמנכ"לית החדשה בזמן שהמכרז עוד פעיל. סיגלית גבאי
(מתוך פייסבוק)
גורמים במשרד רה"מ אמרו כי הצגתה של גבאי, בזמן שהמכרז על המשרה עוד פתוח, הוא מנהל לא תקין. גבאי עצמה, המשמשת כיום כסמנכ"לית במשרד הבינוי והשיכון, הגיעה לתפקיד בתקופתו של שר השיכון הקודם יואב גלנט ונחשבה למקורבת אליו. עוד לפני שהמכרז הסתיים, הודיעה גבאי למשרד השיכון שהיא עוזבת למשרד רה"מ ובשל כך בחרו לה כבר מחליפה.
גורם בנציבות שירות המדינה אמר כי מדובר ב"ישראבלוף". לדבריו, "אנשים בכירים ילכו למבחנים ולראיונות במכוני מיון בעלות של אלפי שקלים על חשבון משלם המיסים, בזמן שגם במשרד רה"מ וגם במשרד השיכון יודעים מי יקבל את התפקיד". מנגד, גורמים במשרד רה"מ אמרו כי גבאי נחשבת לעובדת מצטיינת מתחילה השבוע את תפקידה כמ"מ סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש ואם תימצא כטובה ביותר - היא גם תיבחר במכרז, אך דבר לא הובטח לה.
2 צפייה בגלריה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
(צילום: גיל יוחנן )
גורמים בכירים בנציבות שירות המדינה טענו כי הפגישות שערכה במשרד רה"מ מעידות על כך שהתפקיד נתפר עבורה, ולאחרים אין סיכוי אמיתי להיבחר. זאת ועוד, במשרד רה"מ יש מי הטוענים לחשד לניגוד עניינים שכן גיסה של גבאי מועסק כיועץ בכיר למנכ"ל המשרד לענייני ירושלים ומורשת – שהוא חלק ממשרד רה"מ שגבאי אמורה להפוך להיות סמנכ"לית בכירה.
במשרד ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "בימים אלה מתנהל הליך מכרזי פתוח על פי כל כללי הנציבות, והמועמדים כולם ייבחנו ויישקלו במסגרת המכרז כנדרש. בשל החלטת הנושאת בתפקיד לצאת לחל"ת מיידי, ועל פי כל כללי הנציבות, מונתה ממלאת מקום זמנית לתפקיד. בנסיבות אלה, מטבע הדברים, קמה דחיפות משמעותית בפרסום המכרז, כמו גם במינוי מ"מ לסמנכ"ל ההון האנושי, על מנת לקדם את עבודת המשרד השוטפת והסוגיות החיוניות שעל הפרק. למותר לציין כי המכרז יתנהל לפי כל דין, ובהתאם לכללי נציבות שירות המדינה".