3 צפייה בגלריה
אוסטרליה ילדה בת 4 קליאו סמית קלאו סמית נעלמה מה אוהל חיפושים נעדרת
אוסטרליה ילדה בת 4 קליאו סמית קלאו סמית נעלמה מה אוהל חיפושים נעדרת
קלאו נמצאה בחיים לאחר יותר משבועיים. נעצר חשוד
(צילום: AFP)
סוף טוב: קלאו סמית, הילדה בת ה-4 שנעלמה מהאוהל של משפחתה באתר קמפינג במערב אוסטרליה לפני יותר משבועיים, נמצאה בחיים. שוטרים פרצו באמצע הלילה (בין שלישי לרביעי) לבית בעיירת החוף קרנרבון, הנמצאת בסמוך לאתר הקמפינג, ושם איתרו אותה באחד החדרים. הכוח שהגיע למקום עצר חשוד, והוא נלקח לחקירה. "אני שמח להודיע כי כוח של המשטרה חילץ את קלאו", עדכן איש המשטרה המקומית, "היא בריאה ושלמה. זו התוצאה שלה קיווינו והתפללנו".
לפי מעט הפרטים שנמסרו, אחד השוטרים שהגיעו לבית החשוד הרים את בת ה-4 בידיו ושאל אותה: "מה שמך?". היא השיבה: "שמי קלאו". כעבור זמן קצר הועברה למשפחתה.
אמה של קלאו, אלי סמית, הייתה האחרונה לראותה לפני שנעלמה ב-16 באוקטובר. היא סיפרה כי במהלך אותו הלילה בתה התעוררה וביקשה מים, ואז חזרה לשק השינה שלה. בבוקר קלאו ושק השינה האדום-שחור כבר לא היו באוהל המשפחתי.
3 צפייה בגלריה
אלי, אמה של קלאו סמית ובן זוגה, ג'ייק גלידון
אלי, אמה של קלאו סמית ובן זוגה, ג'ייק גלידון
הוחזרה "בריאה ושלמה" לאמה ובן זוגה. ג'ייק ואלי
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
אוסטרליה ילדה בת 4 קליאו סמית קלאו סמית נעלמה מה אוהל חיפושים נעדרת שק שינה כמו שלה
אוסטרליה ילדה בת 4 קליאו סמית קלאו סמית נעלמה מה אוהל חיפושים נעדרת שק שינה כמו שלה
שק שינה כמו זה של קלאו. נעלם גם הוא בלילה
(צילום: AFP)
ימים לאחר שנעלמה קלאו הודיעו הרשויות במדינת מערב אוסטרליה כי הן מציעות פרס של מיליון דולר אוסטרלי (כ-750 אלף דולר אמריקני) למי שיספק מידע שיאפשר לגלות מה עלה בגורלה. כבר מראשית הדרך העריכו במשטרה כי נחטפה. החוקרים הסבירו שראש הרוכסן הסוגר את האוהל היה גבוה מכדי שקלאו הקטנה תוכל להגיע אליו ולפתוח אותו, ולכן סברו שאדם כלשהו פתח את האוהל וחטף אותה.
מאז שנעלמה התנהלו חיפושים קדחתניים אחרי קלאו, והם כללו שימוש ברחפנים וצוותי קרקע וסריקת מקווי מים. דבר לא נמצא, עד הלילה. כל עברייני מין הגרים באזור ומוכרים למשטרה תושאלו. החוקרים הדגישו אז כי אין להם שום סיבה שלא להאמין לפרטים שמסרו אמה של קלאו ובן זוגה, ג'ייק גלידון, וכי הם סבורים שאלה אמרו את האמת.
מנהיגי אוסטרליה מיהרו הלילה לברך על מציאתה של קלאו והודו למשטרה ולכוחות האחרים שחיפשו את בת ה-4 במהלך השבועות האחרונים. "אלה חדשות נפלאות ומרגיעות. תפילותינו נענו. תודה לשוטרים והמעורבים במציאת קלאו", צייץ בטוויטר ראש הממשלה, סקוט מוריסון.
מיק פולר ממשטרת ניו סאות' וויילס סיפר כי עמיתיו במשטרת מערב אוסטרליה "בכו כששמעו את החדשות". הוא הודה כי חשב שהסיכויים למצוא את קלאו בת ה-4 בחיים "קלושים כל כך". לדבריו, "בשום שלב המשטרה לא ויתרה על קלאו. עבודת משטרה טובה היא שהביאה לכך שהיא נמצאה בחיים".