איל הנדל"ן האמריקני רוברט דרסט, שהורשע בשנה שעברה ברצח חברתו ונשלח למאסר עולם, הלך לעולמו היום (ב') בגיל 78. דרסט סבל בשנים האחרונות מבעיות בריאותיות ועורך דינו, צ'יפ לואיס, אמר שהוא מת בנסיבות טבעיות בבית חולים בכלא בעיר סטוקטון שבקליפורניה.
דרסט הורשע בשנה שעברה ברצח של חברתו סוזן ברמן בשנת 2000, כשש שנים אחרי שהודה בטעות ברצח שלה – וברצח של שני בני אדם נוספים: אשתו לשעבר וגבר שידע כנראה על מעשיו.
את ההודאה במעשי הרצח סיפק המיליונר האמריקני כאשר שכח את המיקרופון שלו פתוח בצילומי הסדרה הדוקומנטרית "הג'ינקס", ששודרה ב-HBO. באותה סדרה הוא עומת עם ממצאים מפלילים בנוגע לאותם מקרי רצח שעוררו חשד כבד למעורבותו בהם. כאשר הלך לשירותים באחד מימי הצילום הוא נשמע נוזף בעצמו: "זהו זה. נתפסת. מה לעזאזל עשיתי? הרגתי את כולם, כמובן".
3 צפייה בגלריה
רוברט דרסט איל נדל"ן אמריקני שהורשע ברצח חברתו בדיון בבית משפט ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב ב-2016
רוברט דרסט איל נדל"ן אמריקני שהורשע ברצח חברתו בדיון בבית משפט ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב ב-2016
(צילום: gettyimages)
לפי התביעה ברמן הייתה עדה לרצח אשתו של דרסט, קייטי, שגופתה נעלמה ב-1982 ומעולם לא נמצאה. התביעה טענה שדרסט רצח את ברמן כדי למנוע ממנה להפליל אותו ברצח של אשתו. גופתה של ברמן נמצאה בביתה בלוס אנג'לס בדצמבר 2000. היא נורתה בראשה מטווח אפס.
דרסט הואשם גם ברצח של מוריס בלאק – שהיה שכן שלו בתקופה שבה גר בטקסס, לשם נמלט אחרי שרצח את ברמן. באותה תקופה התחזה דרסט לאישה חירשת-אילמת, ולטענת התובעים רצח את בלאק ב-2001 אחרי שהשכן גילה את זהותו האמיתית. דרסט ירה למוות בבלאק ולאחר מכן ביתר את גופתו. במשפט שהתנהל ב-2003 טען שפעל מתוך הגנה עצמית במהלך מאבק עם השכן - וזוכה.
במהלך הדיונים בבית המשפט היה מצבו הבריאותי של דרסט רופף למדי, והוא ישב על כיסא גלגלים. בספטמבר 2021, בזמן הכרעת הדין, שהה בבידוד בכלא אחרי שנחשף לאדם שנדבק בנגיף הקורונה.
איל הנדל"ן מניו יורק נשלח למאסר עולם ב-14 באוקטובר. יומיים לאחר מכן חלה בקורונה ואושפז.